Baywatch Startet 21.Mars.2008 Del på Facebook Startet 21.Mars.2008 (redigert) Forseilene våre er ganske utblåste, og særlig kryssfokken som vi bruker klart mest ønsker jeg å fornye. Budsjettet er imidlertid ganske magert, og tankene går da mot å se på mulighetene for kjøp av brukt seil. Det fins da to muligheter: 1) kjøp fra privatperson. Mest sannsynlig i Sverige, der utvalget er klart størst. 2) kjøp fra seilmaker, f.eks dan-sails.dk Ved punkt en er jeg veldig usikker på hvordan man kan sikre seg mot å bli lurt. Å reise til Sverige for å besiktige seilene er uaktuelt. Noen som har kjøpt brukte seil privat via nettet? Hvordan kan man sikre en god handel? Noen som har handlet brukt fra dan-sails eller andre seilmakere? Kan det anbefales? Alternativet er jo å tyne en sesong til ut av eksisterende seil, og spare til et nytt til neste år. Kanskje like greit? Redigert 21.Mars.2008 av S/Y Cleopatra (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 21.Mars.2008 Del på Facebook Svart 21.Mars.2008 IF-båten blir brukt mye til seriøs regattaseiling i sverige og noen steder i norge. Disse skifter seil hver sesong og dermed skulle du lett kunne finne noe brukt som er mer enn bra nok for turseiling. Jeg har en kjenning som har god erfaring med dette. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Baywatch Svart 21.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2008 Dersom jeg kommer over seil som er brukt en sesong, og som er i god stand, hvor mye bør prisen være redusert i forhold til nytt? 25%, 50%, eller hva mener dere? Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 21.Mars.2008 Del på Facebook Svart 21.Mars.2008 50% Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
My First Svart 21.Mars.2008 Del på Facebook Svart 21.Mars.2008 (redigert) ser ut til at de har seil som skal selges nå og her og her Redigert 21.Mars.2008 av My First (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 21.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2008 Har sett den. Jeg må prioritere fokken, men er helt klart interessert i ny genoa også, om det skulle bli penger til overs Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 21.Mars.2008 Del på Facebook Svart 21.Mars.2008 Hva med å snakke med en seilmaker? Noen har også bra brukte seil på lager Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.