Jump to content

Bavaria Sport

Hidravasen

Recommended Posts

Lurer felt på hvilken Bavaria mod. jeg bør kjøpe? En 29 sport , Ny 30 sport eller en godt brukt 32 sport. Noen som har erfaringer som de har lyst til å dele. Var å kikket på den nye 30foteren med den nyeste løsningen ute, likte den veldig godt.Noen som har noen synspunkter på hva jeg bør velge. Ny eller brukt? :sailing::crazy::confused:

Bavaria 30 Sport 08 VP D6

Hjemmehavn " HIDRA"

Vi gikk i fra en 24 fots snekke til en 29 foter Joda Det som er viktig er at det er stikk køyer om bord det er det vel på 29 sport til Bavaria

det er vel bare den uten targa bøylen som ikke har stikk køyer for det er viktig at alle har en senge bredde hver i båten.

En 29 foter er helt grei weeken båt og ferie båt vi merket at den ble litt liten da barna ble tenåringer og hadde med litt vel mye bagasje.

Lykke til med valget :flag::flag:

Stod overfor samme valg som deg i fjor og valgte en ett år gammel 29 sport og har ikke angret. Sammenlignet med komplett båt sparte jeg 100.000,- framfor helt ny og har fremdeles flere år med reklamasjonsrettigheter igjen. Størrelsesmessig er de jo så og si like.

Vi er to voksen og to barn på 10 og 15 og båten er meget romslig. Stikkøye som kan lukkes og blir en grei liten lugar for barna. Uteplassen er også suveren. Sammenlignet med 32 foteren og her er det så og si ingen forskjell. Den er imidlertid litt større under dekk. Min erfaringer at det først og fremst er uteplass som er viktig på båt, så lenge det er separate lugarer. Hvem trenger en diger midtkabin sommersdagen?

Ellers kjempefornøyd med båten! Ingen probelmer av noe slag og nydelig å kjøre med D6`en. Mye raskere og fleksibel en den gamle KAD 300 som mange av disse båtene har. Skulle jeg klage på noe måtte det være hvite puter under dekk. De er med unger vanskelige å holde rene.

Lykke til med valget!

Redigert av Windihåret (see edit history)

Grattis med ny flott båt! Da ble det den nye 30 sport med den nye uteløsningen framfor brukt 29 sport :wink: Det at Bavaria nå går bort fra mellomløsningen med stor solseng ute må tyde på at dette neppe kan ha vært en stor salgssukess - i allefall ikke i Norge. Ble skuffet da 30 sport kom, men desto mer positivt overrasket da de gikk tilbake til gammel løsning. De har også gått fra 6 til 4 sylindret i og med at D4`en nå leveres med nok kraft til denne båten. Kan jeg spørre hva du måtte gi for total pakke?

Redigert av Swande (see edit history)

Hei. vet ikke når jeg får den. Lunde Båt skal låne den til Messen i Stavanger nå til helgen. De har lyst til å ha den til Haugesund også, men vet ikke jeg. Må ha den hjem fort. Skal støyisolere motorrom . Montere Plotter og vinsj bak. Det er en d6 310 som står i.Skal selvfølgelig kjøre den hjem fra stavanger. :cheers::flag:

Bavaria 30 Sport 08 VP D6

Hjemmehavn " HIDRA"

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...