Jump to content

Nimbus 2600 - gml og "ny" modell?

bjoris

Recommended Posts

Noen som vet hva som er forskjellen på 86 modellen av Nimbus 2600, kontra 85 modellen? Som en ser av bildene er overbygget forskjellig... Mitt inntrykk er at dette er en veldig grei turbåt og en god sjøbåt. Viktig å vite om det er samme skrog og egenskap på disse... Nei, jeg har ikke tenkt å bytte ut Hansen før jeg får den :wink: bare selvutnevnt rådgiver for noen som vurderer å kjøpe sin 2. båt...

1985 modell

nimbus_2600__1985_modell.jpg

1986 modell

nimbus_2600__1986_modell.jpg

Edited by bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

• 1 year later...

Det er viktigere hvilken motor som sitter i den enn overbygget. Tom 85 modellen var den den største modellen 105 hk, men fom 86 modellen var det 124 hk. 105 hk funket bra i en ribbet 85 modell, men pikk og pakk så er den litt liten. Jeg hadde selv 1985 modell 2700 som er versjonen uten akterkabin og skroget er meget bra. Går nesten som en helplaner og manøvrerer meget godt i havn. Eneste motorbåt med ror som svinger godt begge veier akterover. Det er en liten finnekjøl på midten som gjør at baten svinger rundt denne så bagpropell på denne er egentlig unødvendig. Det finnes endel slike på markedet med nyere motor og det er nok vel verdt å betale noen kroner ekstra for dette da de originale motorene begynner å bli i eldste laget om de ikke er meget godt vedlikeholdt.