Jump to content

Hjemmelaget seilbåtkrybbe, huff og huff!

Lars H.

Recommended Posts

Hei.

Da jeg var en tur i båthavnen idag for å måke snø av kalesjen, oppdaget jeg en seilbåt som sto heller dårlig i en helt spesiell krybbe. Båten hviler godt på kjølen, men de to bakre støttene berører ikke skroget i det hele tatt. Og jeg må si at å bruke fire biljekker av billigste sort for tilpasning av støttene, virker suspekt. Treverket i krybben var også i dårlig forfatning med en stokk brukket. Får håpe de ferste stormene er over nå.

De to første bildene er fremme, og de to andre viser at det ikke er kontakt med støttene akter. Beklager dårlig billedkvalitet, kameraet i mobilen er ikke av de beste.

krybbe_sb_f.jpgkrybbe_bb_f.jpg

krybbe_sb_b.jpgkrybbe_bb_b.jpg

Ellers er slike 5l. spylerkanner fine til å måke snø av båten med etter noen raske kutt med kniven.

osekar.jpg

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei Lars,

Håper noen tar kontakt med båteieren ang. problemet.... Jeg minnes godt at jeg selv postet noen bilder i høst med tilsvarende løsning. Som jeg selv lovet, så byttet jeg dem ut med mer permanent løsning.... heldigvis.

Flott at man titter litt rundt, og ikke bare ser etter eget utstyr.

Jeg har sett flere krybber som etter en del år bryter sammen. Eieren glemmer at materialkvaliteten på treverket avtar over tid. Særlig utsatte områder er innfellingen av metall i treverket. Mener å ha hørt at noen opplagshavner ikke aksepterer hjemmelagde systemer, ut fra risiko for skade på annens båt om krybba knekker sammen?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...