Lars H. Startet 22.Mars.2008 Del på Facebook Startet 22.Mars.2008 Hei. Da jeg var en tur i båthavnen idag for å måke snø av kalesjen, oppdaget jeg en seilbåt som sto heller dårlig i en helt spesiell krybbe. Båten hviler godt på kjølen, men de to bakre støttene berører ikke skroget i det hele tatt. Og jeg må si at å bruke fire biljekker av billigste sort for tilpasning av støttene, virker suspekt. Treverket i krybben var også i dårlig forfatning med en stokk brukket. Får håpe de ferste stormene er over nå. De to første bildene er fremme, og de to andre viser at det ikke er kontakt med støttene akter. Beklager dårlig billedkvalitet, kameraet i mobilen er ikke av de beste. Ellers er slike 5l. spylerkanner fine til å måke snø av båten med etter noen raske kutt med kniven. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Fusebox Svart 22.Mars.2008 Del på Facebook Svart 22.Mars.2008 Hei Lars, Håper noen tar kontakt med båteieren ang. problemet.... Jeg minnes godt at jeg selv postet noen bilder i høst med tilsvarende løsning. Som jeg selv lovet, så byttet jeg dem ut med mer permanent løsning.... heldigvis. Flott at man titter litt rundt, og ikke bare ser etter eget utstyr. Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 22.Mars.2008 Del på Facebook Svart 22.Mars.2008 Eieren har sikker vært stolt av patentet sitt en gang. Men alt er forgjengelig. Lykken bedre enn forstanden? Sitér dette innlegget Link to post
alma Svart 22.Mars.2008 Del på Facebook Svart 22.Mars.2008 Synes egentlig løsningen så litt gøy ut. patenetet i seg selv er vel ikke så galt, men det er vel avhengig i at bruker at krybben er litt påpasselig når ha setter båten ned skulle jeg tro! Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 22.Mars.2008 Del på Facebook Svart 22.Mars.2008 Jeg har sett flere krybber som etter en del år bryter sammen. Eieren glemmer at materialkvaliteten på treverket avtar over tid. Særlig utsatte områder er innfellingen av metall i treverket. Mener å ha hørt at noen opplagshavner ikke aksepterer hjemmelagde systemer, ut fra risiko for skade på annens båt om krybba knekker sammen? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.