liberty Startet 22.Mars.2008 Del på Facebook Startet 22.Mars.2008 Jeg har kjøpt meg en Scand Dynamic 1100 i England (Lymington)og lurer på om det er noen som vet om frakt selskap som kan frakte til Norge http://search.boatshop24.co.uk/morepicture...srefno=11097741 Sitér dette innlegget Link to post
Rui lui Svart 22.Mars.2008 Del på Facebook Svart 22.Mars.2008 hei flott båt den hadde jeg kjørt over selv Sitér dette innlegget ] Link to post
roaldbj Svart 22.Mars.2008 Del på Facebook Svart 22.Mars.2008 Jeg ville tro at nærmeste utskipningshavn blir Portsmouth. Kanskje litt alngt å seile båten selv siden den trolig skal til Hordalandsområdet. Jeg vil anbefale deg å sjekke hvordan bulktransport er mellom sør-England og hhv Stavanger og Bergen. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 22.Mars.2008 Del på Facebook Svart 22.Mars.2008 Tror du bør kontakte en megler (f.eks Martens) for å få kjennskap til hvilke lastebåter som kan være aktuelle å få transportert båten med. Denne delen av England har vel ikke regulære linjeseilinger til Norge (Lys Line seiler vel fra Chatham, nord for Dover ), men det kan nok finnes båter med enkeltlaster i området som kan ta din med som dekkslast på lukene/dekk. Om du krysser kanalen selv og får båten transportert fra f.eks Antwerpen eller Rotterdam øker antall muligheter betraktlig. Her er det regulære seilinger til Norge. F.eks med Wilson eller Sea-Cargo. Å seile hjem på egen kjøl herifra er heller ingen heksekunst om båten er i god stand og du legger inn nok tid til å vente på gode værmeldinger. Gratulerer med flott båt Sitér dette innlegget Link to post
Guernsey Svart 22.Mars.2008 Del på Facebook Svart 22.Mars.2008 (redigert) Hei, Jeg tok inn en Fairline Targa 34 fra Guernsey i fjor høst. Er vel omtrent samme størrelse som din Scand. Windy forhandleren for UK ligger i Lymington, heter Berthon. De var svært behjelpelige, ordnet med krybbe og veitransport til Immingham. (Det skal sies at jeg hadde opparbeidet en relasjon til dem fra før...) Derfra ble båten sendt med DFDS Tor Line til Brevik. Kjørte den derfra hjem til Sandefjord på egen kjøl. Dette ble det rimeligste alternativet for meg også denne gangen. Gjorde tilsvarende med en Windy 9000 for 5 år siden. Brukte DFDS til innfortolling denne gangen, de gjorde en meget ryddig og grei jobb! Sjekk denne linken: www.dfdstorline.com, de har også ruter til vestlandet. Lykke til med importen! PS! Husk at ved betaling av hk-avgift er det akselhester som gjelder, det sparer deg for noen tusenlapper.... Ikke alle tollere som er klar over det! Redigert 22.Mars.2008 av Guernsey (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
C-marine Svart 22.Mars.2008 Del på Facebook Svart 22.Mars.2008 Det å kjøre båten fra England hadde jo vært en kjempe opplevelse, men det spørs om en har tid. Sjekk finn.no de pleier alltid å ha båtfrakt annonser. Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
Svolværpostei Svart 22.Mars.2008 Del på Facebook Svart 22.Mars.2008 Gatulerer med ny båt. Ser ut som er bra kjøp. Hvor mye blir det totalt med moms og hk-avgift? Sitér dette innlegget Link to post
liberty Svart 22.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mars.2008 (redigert) Jeg tenkte og ta ut motorene før jeg tar den til Norge det står to 330Hk bensinere i den. Får prøve med en mekler på tirsdag. Jeg har betalt 25000 pund for den Redigert 22.Mars.2008 av liberty (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 23.Mars.2008 Del på Facebook Svart 23.Mars.2008 Kjøp deg en utgave av Motor Boats Monthly. Bakerst står en del annonsen til båttransporttører. Fergen fra Newcastle går vel enda. Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 23.Mars.2008 Del på Facebook Svart 23.Mars.2008 Sjekk med TranMar og/eller NorCargo. De har stadig bulk-båter mellom England og Norge, og kan ta den med. (Kanskje en fordel om man har krybbe - men ikke sikkert det er nødvendig) Flott båt forrestn - Lykke til Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Sistestyrmann Svart 23.Mars.2008 Del på Facebook Svart 23.Mars.2008 Sjekk med TranMar og/eller NorCargo. De har stadig bulk-båter mellom England og Norge, og kan ta den med. (Kanskje en fordel om man har krybbe - men ikke sikkert det er nødvendig)Flott båt forrestn - Lykke til Bulk ??? NC har vel ikke bulk båter ? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 23.Mars.2008 Del på Facebook Svart 23.Mars.2008 (redigert) Du kan jo også prøve KST i Kristiansand http://www.kst.no/ De har anløp fra England og der kommer det båter i lasten Hvis jeg ikke tar helt feil så har de anløp i Immigham Redigert 23.Mars.2008 av LALUNA (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Mouche Svart 23.Mars.2008 Del på Facebook Svart 23.Mars.2008 BREAK BULK - Loose cargo, such as cartons, stowed directly in the ship's hold as opposed to containerized or bulk cargo. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
liberty Svart 26.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 Nå har jeg fått en pris på frakt av båten som dekslast hos Sea cargo fra Immingham til bergen for Kr 35500 og ventet et tilbud av DFDS Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.