Jump to content

Frakt av båt fra England

liberty

Recommended Posts

Tror du bør kontakte en megler (f.eks Martens) for å få kjennskap til hvilke lastebåter som kan være aktuelle å få transportert båten med. Denne delen av England har vel ikke regulære linjeseilinger til Norge (Lys Line seiler vel fra Chatham, nord for Dover ), men det kan nok finnes båter med enkeltlaster i området som kan ta din med som dekkslast på lukene/dekk.

Om du krysser kanalen selv og får båten transportert fra f.eks Antwerpen eller Rotterdam øker antall muligheter betraktlig. Her er det regulære seilinger til Norge. F.eks med Wilson eller Sea-Cargo.

Å seile hjem på egen kjøl herifra er heller ingen heksekunst om båten er i god stand og du legger inn nok tid til å vente på gode værmeldinger. Gratulerer med flott båt :flag:

Hei,

Jeg tok inn en Fairline Targa 34 fra Guernsey i fjor høst. Er vel omtrent samme størrelse som din Scand. Windy forhandleren for UK ligger i Lymington, heter Berthon. De var svært behjelpelige, ordnet med krybbe og veitransport til Immingham. (Det skal sies at jeg hadde opparbeidet en relasjon til dem fra før...) Derfra ble båten sendt med DFDS Tor Line til Brevik. Kjørte den derfra hjem til Sandefjord på egen kjøl. Dette ble det rimeligste alternativet for meg også denne gangen. Gjorde tilsvarende med en Windy 9000 for 5 år siden. Brukte DFDS til innfortolling denne gangen, de gjorde en meget ryddig og grei jobb! Sjekk denne linken: www.dfdstorline.com, de har også ruter til vestlandet.

Lykke til med importen!

PS! Husk at ved betaling av hk-avgift er det akselhester som gjelder, det sparer deg for noen tusenlapper.... Ikke alle tollere som er klar over det! :cheers:

Redigert av Guernsey (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...