Christina 3 Startet 23.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 23.Mars.2008 Hei. Etter at vi tok hvaler-gøteborg i ferien i fjor, lurer vi litt på å ta en tur inn oslofjorden (og en pils på aker brygge ) i år. I den forbindelse kunne jeg tenkt meg å fått tips til steder vi bør stikke innom ,både natur-og gjestehavner. For turen i fjor fikk jeg blant annet "den store n.p. hamn lotsen" fra dette forumet (var det Lars H tro ?) Kanskje denne også finnes for oslofjorden ? Tar imot tips med takk Sitér dette innlegget Link to post
Hot Johnsen Svart 23.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2008 Havner: -Engelsviken -Son -Drøbak -Kaholmene (Oscarsborg) -Sætre -Steilene Uthavner: -Mølen -Sandspollen -Hallangspollen (Nord for Drøbak) -Lykken (Gråøya) -Hjelp (Utenfor Sætre) -Dragsundet (Håøya) Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 23.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2008 Takker....så var det bare å finne det på kartet da...... Lurer på om det er fint gjennom "mossekanalen/sundet". Er det noe å se på her ? Sitér dette innlegget Link to post
Hot Johnsen Svart 23.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2008 Fint å gå i Mossesundet. Ikke så mye å se på, men stille og fint hvis det blåser syd-sydvest. Og kort vei til Son. Med litt vind og sjø er det deilig og komme til Mossesundet. Sitér dette innlegget Link to post
lassal Svart 23.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2008 Du burde absolutt ta en titt på disse stedene, -Son -Oscars Borg -Sandspollen -Bergholmen -Steilene Litt OT, er det noen som vet hvor høyt det er oppunder broa i mossekanalen? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2008 Er ikke seilingshøyden 4,6m? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Christina 3 Svart 23.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2008 Sitter å titter litt på kartet nå og planlagte steder er : -hankø -engelsviken -son -oscarsborg -sandspollen -aker brygge Så får vi studere de andre stedene dere foreslo.... Takker så langt, må jo begynne å planlegge vet dere..... Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 23.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2008 Mange fine innspill i denne tråden. Jeg vil også anbefale å gå innom et bibliotek og se litt på Havneguiden 1 som dekker området fra Koster til Langesund. Boka i spiralform er gitt ut i 2006 av Skagerak forlag og Cappelen. Forfattere er Hanne og Jørn Engvik. I utgangspunktet var jeg litt kritisk til boka, men synes bare at den blir bedre og bedre. Her frår enhver fritidsseilen mange innspill til flotte havner. Ingen nevnt - ingen glemt. Jeg har nå alle tre bøkene i serien, og synes fatisk at bok 3, som dekker Gøteborg til Svinesund er den beste. Jeg mente å ha lest at sted at de er tilgjengelig på internett, men har ikke funnet passord. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 23.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2008 www.havneguiden.no roaldbj. Er enig om at den siste (Gøteborg-Svinesund) er den mest spennende for oss. Denne er ikke på nettsidene enda, men de to første er. Dette er en betaltjeneste, når du betaler får du passord i mailretur. Husker ikke prisen, men det var ikke veldig kostbart. Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 23.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2008 Ser jo nå at det var havneguiden 1 jeg skulle kjøpt på messa.... Blir en spennende tur.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.