Muffe Startet 23.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 23.Mars.2008 Har et Wallas varmeapparat som går på lampeolje ( er rel. nytt) . Har funket ok og det var på tide å etterfylle lampeolje på tanken(for første gang) . Etter at jeg hadde tanken på dekk for å fylle mer olje på får jeg ikke apparatet til å fungere lenger. Virker ikke som om det starter å varme og vil eller ikke stoppe når jeg prøver å slå det av. Lurer på om det kan være noe med at det ikke kommer olje frem til brenneren? Er det noen som har erfaring med dette ? Evt om det skal være nødvendig å "lufte" hver gang en fylle på olje? Og hvordan "lufter" en et slikt apparat? Alle tips mottas med takk Sitér dette innlegget Link to post
Kasund Svart 23.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2008 Det kan lønne seg å løfte opp tanken, slik at den slipper å suge med så stor høgdeforskjell :) Kva slags wallas-apparat du har da? Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 23.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2008 Ta og sjekk batterispenningen din den har lurt meg noen ganger eller start opp båten bare et tips Sitér dette innlegget Link to post
Smaapala Svart 23.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2008 Hei Har selv en Eberspeacher som hadde samme problem. her skjyltes det eir på sikring. Når jeg startet varmeren var det 0 varme og varmeren var umulig å stoppe uten å slå av hoved bryter. Hilsen smaapala Sitér dette innlegget Link to post
Muffe Svart 23.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2008 Varmeren heter Wallas 2400 Sitér dette innlegget Link to post
Kasund Svart 24.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2008 Med litt mulighet for å kuppe tråden; Kar masse greier ein slik varmer å varme? Har eit wallas 1800, og synst det varmer veldig lite!! Har to utblås fra apparatet, men er kun frå det som er plassert nederst det kjem varme fra. Sitér dette innlegget Link to post
heim Svart 24.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2008 Det første som bør sjekkes er om apparat får olje. Det skal komme en tikkelyd fra pumpen når du starter opp. Hvis du drar tilførselslangen ut av tanken og så dytter den tilbake, vil det komme luftbobler i slangen. Da kan du se om den drar boblene oppover. Varmeren er svært sulten på strøm når den starter. Det beste er å ha motoren i gang med litt turtall, eller ha landstrøm når du skal forsøke å starte. Ikke fordi det bør være noen betingelse under normal drift, men når du skal feilsøke er det greit om du kan eliminere det problemet. Hvis den starter når du får nok strøm, betyr det altså at du har trøbbel med strømforsyningen. Siden den har virket inntil du fylte olje, er det lite sannsynlig at strømforsyningen er blitt dårlig. Det mest sannsynlige er at gløderen har pakket sammen. Men sjekk ovenstående først. Sitér dette innlegget Link to post
hekta på båt Svart 24.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2008 har selv hatt flere wallas varmere det kan virke som den ikke får frem olje husk også at det kan lønne seg å gjøre rent brennkammeret og bytte pute og gløde spiralen en gang iblandt du vil merke at varmeren gir mer varme husk også at varmeren ikke skal stoppe når du slår den av men den skal kjøle seg ned og vil derfor gå i ca 8 min etter at du slår av bryteren, hvis den ikke får kjølt seg ned før stopp kan den gå i stykker men tilbake til problemet hvis den har nok strøm ville jeg prøvd å løfte på tanken hvis du hører tikkingen fra pumpen Sitér dette innlegget Link to post
Muffe Svart 24.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2008 Har heldigvis klart å få varmeren til å fungere igjen. Startet på nytt med tanken hevet og dette gjorde susen. Var nok bare pumpen som ikke klarte å dra inn olje etter at jeg hadde etterfylt tanken. Jeg også synest at denne varmeren gir for lite varme. Er ikke fornøyd men det koster jo flesk å erstatte den med f eks en diesel varmer så jeg tar heller på meg litt mer klær. Takker alle for gode innspill og tips. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.