pajot Startet 24.Mars.2008 Del på Facebook Startet 24.Mars.2008 Hei, Jeg søker tips for billig og grei transport av skjærgårdsjeep 15-16 fot med båthenger fra Trondheim til Harstad. Hvor billig kan en forvente å få slik frakt for? -pajot Sitér dette innlegget Link to post
Sjøgutt Svart 24.Mars.2008 Del på Facebook Svart 24.Mars.2008 Du kan jo prøve fraktselskapene fks. Norline eller andre som går i fast trafikk langs kysten, tror det blir det rimeligste alternativet Sitér dette innlegget Link to post
Ole Olsen Svart 24.Mars.2008 Del på Facebook Svart 24.Mars.2008 Hei.... Husk bare å ha båten forsikret før du får den på noe som helst fartøy eller henger. Kjøpte selv en snekke like uttafor Oslo, å fikk den på en fraktebåt til Mo i rana. Dem hadde bare brukt gummidekk under, så stroppet den fast til rom luken.På tur nordover kom dem i dårlig vær, å resultatet ble at snakka hadde ligget å rugget å gnidd på dekkene slik at hele kjølen var løs når jeg skulle hente den. å det var jo for sent å se når dem hadde satt den på vannet. Noe som resulterte i at den gikk ned med både mann å mus ... Å slike frakteskuter vet å ta betalt, å dem har ingen forsikring for skader heller. Sitér dette innlegget Link to post
pajot Svart 24.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2008 Takk til Sjøgutt og Ole Olsen, men ...... er det noen flere tips her? Hurtigruten? Andre rederier/båter som gjerne plukker opp en 15-16 foter på/med tilhenger? -pajot Sitér dette innlegget Link to post
Petterøe Svart 24.Mars.2008 Del på Facebook Svart 24.Mars.2008 (redigert) Du kan jo høre med et rederi i Trondheim som jeg mener heter Ulvan, jeg har et "gammelt" mob nr til en av båtene deres, "With Junior": 95072890. Er usikker på om de går så langt nord, men du kan jo høre med dem. Har selv fått transportert båt til en billig penge med et skip kalt "Scanfjell" som opereres av et dansk rederi kalt Scan Shipping.Jeg har sett at dette skipet går kysten ennå, men har ikke tlf-nr. De nye hurtigrutene vil jo være midt i blinken, de kan jo bare trille ombord båten på hengeren, men er mer spent på hva du må betale for herligheten........ Redigert 24.Mars.2008 av Petterøe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 24.Mars.2008 Del på Facebook Svart 24.Mars.2008 ta en liten helgetur med bilen da er du mer safe på hva du kommer hjem med Sitér dette innlegget Link to post
orjack Svart 25.Mars.2008 Del på Facebook Svart 25.Mars.2008 Hør med lars holm shipping de har greie priser. Fikk en skjærgårdsjeep fra Kristiansand til Tromsø for noen år siden. Tror prisen kom på 2000,-. Det var da 15' båt med bilhenger. hurtigruten tror jeg blir dyrt dersom du ikke skal være med selv, og dersom du ikke har henger er det helt utelukket. Sitér dette innlegget Link to post
bayliner2858 Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 Hiv båten på toget og hent den i Fauske Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.