Jump to content

Restaurere Bonanza 28, trenger bilder og inspirasjon.

nilson

Recommended Posts

Bonansa 28 ble jo solgt i stort antalll til selvbyggere, så her er det nok mange forskjellige løsninger.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

• 1 år senere...
  • 5 år senere...

Heisan, der var det liv alikavel....og godt var nå det....velkommen tilbake  :-)   Koffer nytt navn.

Eg har prøvd å finne ut om denne båten kom som både halvplaner og helplaner. Det e ivertfall dette noen folk snakker om når de referere til Bonanza 28, og så har du de som sier det stikk motsatte....at alle skrogene til denne båten var helplanere. Eg e i grunnen litt nærmere mysteriet nå, ikje heilt i mål...men et stykke lenger tror eg eg har kommet. Eg tror at de som refererer til båten som en halvplaner ikke har stor nok motor i båten til å få den opp i plan, og derfor tror de at båten er en halvplaner, men så er det egentligt ein helplaner de har, men med for liten motor.... snakka om forrvirring. Ka skrog har du  :-)

Det var jo synd at det stoppet opp med prosjektet ditt, noe som dessverre skjer med mange andre prosjekter som startes også.

Men nå er du  igang igjen og jeg er sikker på at det finnes mange som følger spent med videre, ivertfall gjør jeg det.

Jeg ser frem til neste oppdatering....Lykke til videre...det er alltid spennendes å følge med på Restaurering av gammle båter.

• 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...