Arnstein Startet 24.Mars.2008 Del på Facebook Startet 24.Mars.2008 (redigert) Jeg har et Vema shunt-ampermeter som plutselig sluttet å fungere. Nåla ligger på konstant -50A. Den letter på seg når tenningen slås av og på. Har sjekket ledningene visuelt for brudd, men kan ikke finne noen feil. Er det noen som har formening om hva som er galt? Takker for svar. Redigert 24.Mars.2008 av Arnstein (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
logget av Svart 24.Mars.2008 Del på Facebook Svart 24.Mars.2008 Er du sikker på at det er shunt og ikke et induktivt system. (en ring rundt kabelen). Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 24.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2008 Du har rett. Dette er nok ikke noe shunt ampermeter, men et induktivt. Ringen ligger rundt +kabelen inn til tavla. Mener å huske at nåla sto i nullstilling tidligere når tenningen var av. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
SveinHa Svart 24.Mars.2008 Del på Facebook Svart 24.Mars.2008 Ville nok først sjekket at der virkelig er pluss og minus til instrumentet. Er der det kan nok en telefon til Wema være nyttig... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Lotus Svart 24.Mars.2008 Del på Facebook Svart 24.Mars.2008 Har hatt samme greia. Når tenningen er av, står nåla på -50A. Kanskje problemet er så enkelt at amperemeteret ikke får driftspenning? Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 24.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2008 Takker for svar. Må nok sjekke nøyere på strømtilførsel. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.