Seilaren Startet 24.Mars.2008 Del på Facebook Startet 24.Mars.2008 Er det interesse for et treff i Ryfylket i sommer? Hvis det er mange som vil delta kan vi kanskje sette ned en liten komite? Redigert; Har laget en liten poll Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sleipner93 Svart 24.Mars.2008 Del på Facebook Svart 24.Mars.2008 Dette høres kjempekjekt ut. Jeg kan gjerne være med og hjelpe til...! Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 25.Mars.2008 Del på Facebook Svart 25.Mars.2008 Nei det er det ingen interesse for, ikke prøv og legg opp til noe slikt. Det er ikke mange som vil det og ingen vil sikkert komme om det skulle bli arrangert, god sommer. Sitér dette innlegget Link to post
Amfea Svart 25.Mars.2008 Del på Facebook Svart 25.Mars.2008 Har lenge ønsket meg en tur innover Ryfylkefjordene. Blir dette noe av, er det store muligheter for at vi stiller. Er med på å arrangere Sagatreff helgen 30.mai-1.juni, så på BP treff har jeg mest lyst til å være deltager Et bra tiltak dette "seilaren" og "sleipner93" Frode og Annbjørg Stord Sitér dette innlegget Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
Akult Svart 25.Mars.2008 Del på Facebook Svart 25.Mars.2008 Jeg prøvde meg på noe slikt en gang... baatplassentreff Rogaland 18-20.8 Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 25.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2008 Hvis jeg oppfattet skage rett så var det ironisk ment..? Et treff trenger ikke å være så ekstremt orgainsert. Bare en plas vi møtes en helg. Jeg kan ta med en optimistjolle fra seilforeningen og noen rebusspørsmål fra speideren... så er det fort god gang fiskestang... Men vi trenger litt flere deltagere. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
bjorngb Svart 25.Mars.2008 Del på Facebook Svart 25.Mars.2008 Jeg er interessert :-) Jeg tror det beste er å sette en dato hvor du vet 3-4 stiller. Annonser denne datoen (og sted). De som kommer kommer.... Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 25.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2008 Nå har jeg laget en poll. Så får ve se hva som kommer utav den. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
skage Svart 25.Mars.2008 Del på Facebook Svart 25.Mars.2008 Helgøysund er jo et populært treffsted. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 25.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2008 Ja. Tenkte på det stedet jeg også. Hva koster det og ligge der en helg? Liker ikke å bruke penger... Er vi der så er det like langt for alle, om en bor i sørfylket eller nordfylket. Har du tilbud om innendørs overnatting hvis noen uten båt vil komme? Hvis ikke han vi jo like godt ankre opp i "den blå lagune".. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Blue_Dragon Svart 25.Mars.2008 Del på Facebook Svart 25.Mars.2008 Helgøysund er nok et for populært sted for et slikt treff. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 25.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2008 Vi drukner i mengden mener du? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Seamann Svart 25.Mars.2008 Del på Facebook Svart 25.Mars.2008 Hva med Skrabbavika, dette er en nydlig plass inne i Hervikfjorden. Sitér dette innlegget Link to post
Akult Svart 25.Mars.2008 Del på Facebook Svart 25.Mars.2008 (redigert) Ja. Tenkte på det stedet jeg også. Hva koster det og ligge der en helg? Liker ikke å bruke penger... Er vi der så er det like langt for alle, om en bor i sørfylket eller nordfylket. Har du tilbud om innendørs overnatting hvis noen uten båt vil komme? Hvis ikke han vi jo like godt ankre opp i "den blå lagune".. Helgøysund koster ingen ting - med mindre du rusler i land med en landstrømkabel. Skrabbavika er en nydelig plass, men en noe lengre tur fra Stavanger-distriktet. Uthavn er fint ved godt vær, noe som er vanskelig å spå. Man bør kanskje ha to alternativer da, alt etter vindretning. Notaholmen er et alternativ i samme området. Men jeg tror det kan bli færre ved uthavn-treff da noen gjerne har "ankerskrekk"? Hvis man velger uthavn, så bør det være et sted hvor det er plass å ligge noenlunde samlet, og at det finnes et naturlig og stort nok område på land for å samles til en hyggestund. Passer det seg slik at jeg kan komme, så tar jeg med litt sitronbrus til Seilaren som lovet i en tidligere tråd Redigert 26.Mars.2008 av Akult (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 25.Mars.2008 Del på Facebook Svart 25.Mars.2008 Hva koster det og ligge der en helg? Liker ikke å bruke penger... Helt gratis! Dvs du betaler for strømmen om du trenger dette, ellers ingenting! Man satser på at brukerene legger igjen penger i butikken og restauranten. Høres ikke dumt ut med et treff, men for øyeblikket ligger båten på land uten motor. Så vi får se når det nærmer seg. Vi prøvde vel dette for et par år siden også, husker at jeg og skage møttes der en av datoene. Det er ikke så lett å finne en dato som passer for mange samtidig, alltid mye som kommer i veien. Men det er absolutt verdt et forsøk! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Blue_Dragon Svart 25.Mars.2008 Del på Facebook Svart 25.Mars.2008 Vi drukner i mengden mener du? Vanskelig å få plass til mange båter. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 25.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2008 Passer det seg slik at jeg kan komme, så tar jeg med litt sitronbrus til Seilaren som lovet i en tidligere tråd Gleder meg allerede De uthavnene som alltid er lune (med brygge så vi slipper ankeret) og med god plass på land pleier det jo og være ganske fulle. Tenker da på Rossøysynd, Lindøy ol.. Er det ikke noen gjestehavner på Finnøy mellom Judaberg og Reilstad? Eller er det noen som har hytte med veldig stor brygge og gjestfrihet..? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Akult Svart 25.Mars.2008 Del på Facebook Svart 25.Mars.2008 Er det ikke noen gjestehavner på Finnøy mellom Judaberg og Reilstad? Det er vel bare Finnøy Fjordsenter man finner mellom Judaberg og Reilstad. Dette stedet stengte dessverre driften i fjor... Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 25.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2008 Huffda... Men mener og huske det er en liten havn på Reilstad der alle båtene ligger med baugen mot en brygge. Til høyre for kaien. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Akult Svart 25.Mars.2008 Del på Facebook Svart 25.Mars.2008 Ja det er gjestehavnen på Reilstad det. Fint sted, men kanskje litt grunt for de dypeste seilerne? Jeg var der i 2006, men husker ikke alle detaljene. Det jeg husker best var ålegress i vanninntaket. Når det gjelder å finne kaiplass til båtene, så tror jeg ikke Helgøysund er noe problem de nevnte datoene. Eriksholmen er også veldig bra. Det ender vel gjerne opp med å ikke bli så veldig mange. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 25.Mars.2008 Del på Facebook Svart 25.Mars.2008 På tross av en viss delaktighet i fjorårets spede forsøk på treff så synes jeg fortsatt dette høres kjekt ut. Tror som andre at dess greiere havneforhold dess flere deltakere (Nå bør ikke dette tolkes slik at Helgøysund har dårlige forhold ut fra den ikke helt overveldende oppslutningen rundt fjorårets "treff" . Strengt tatt kan det kanskje ikke kalles "treff" når det var kun en deltaker?) Det er vel bare Finnøy Fjordsenter man finner mellom Judaberg og Reilstad. Dette stedet stengte dessverre driften i fjor...Vil det si at flytebrygger og hele sulamitten er borte vekk? I motsatt fall ville sikkert dette være en kjempeplass. Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 25.Mars.2008 Del på Facebook Svart 25.Mars.2008 Er det berre helger utanom skuleferien som er aktuelle? Ser ikkje bort frå at eit treff i Sjernarøy i løpet av ferien kunne trekka båtar frå Hordafylket og... Helsing x-rogalending Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Seilaren Svart 26.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 (redigert) Hadde jo vært hyggelig med båter fra Hordaland. Klarer vi og finne en dato alle kan i sommerferien da? Noen av de første helgene i skoleferien? Redigert 26.Mars.2008 av Seilaren (see edit history) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
bjorngb Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 Hva med kaien en Reilstad da? Eller Langøy til StavangerSeilforinging? Negativt med Reilstad er at kaien ofte er skitten og dritten blir med ombord Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 Stavanger Seilforening er jo meget bra om det er noen medlemmer her. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.