Jump to content

Skal man trygle leverandører om å selge?


knutza

Recommended Posts

7. desember 07 ba jeg om pris på ny gori foldepropell, fikk en e-post den 10. desember med ønske om mer data , siden den gang har jeg ikke hørt noe mer.... :headbang:

Skal man trygle om å få handle hos leverandørene?

Link to post

Tja, må man trygle om å få lov til å kjøpe så er sjansen stor for at man nok må gjøre mere om det blir snakk garanti eller reklamasjon av noe slag... Jeg går i allefall videre til neste selger jeg da... for meg så handler kjøp og salg om tillit

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Skal man trygle om å få handle hos leverandørene?

 

Neida, det skal man ikke. Man skal bestille objektet fra dertil egnet sted i utlandet, f.eks. her: http://www.thepropellershop.co.uk/acatalog...Propellers.html. Dette blir ofte særs fordelaktig, spesielt siden USD nå snart skal døpes om til US Zloty.

 

For egen sjelefred sender man deretter en mail til forhandleren som "ønsket" trygling om at en aldri vil frekventere deres tvilsomme etablissement mere av den enkle grunn av amerikanerene viser seg å selge objektet til halv pris, og jaggu svarer de ikke på henvendelser også.

 

Red: var visst britiske "zloty" på siden jeg linket til... :blush: Skulle uansett ikke være vanskelig å finne dette på nett i USA heller.

Edited by Fantino (see edit history)
Link to post

oppga du mere data som tilsvar på e posten ? hvis de manglet data for å kunne gi en pris , er det vel ikke så rart om du må vente på svar. eller missforstår jeg det du har skrevet?

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post

De ønsket mer opplysninger om vekt etc. i e-posten av 10 desember. Det er etter dette at det har vært stille. De har derfor hatt de data de ønsker i 3 mnd......Regner med å bruke rundt 20 lapper, men det kan synes som om det er en såpass liten handel at de ikke gidder å bry seg.

 

 

 

 

 

Har nå på morran sendt e-post til nærmeste Volvo Penta forhandler, får se om de er interresert i å selge propell.

Link to post
De ønsket mer opplysninger om vekt etc. i e-posten av 10 desember. Det er etter dette at det har vært stille. De har derfor hatt de data de ønsker i 3 mnd......
Ut av dette regner jeg med at du har gitt de svar på disse dataene de ønsker?

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
De ønsket mer opplysninger om vekt etc. i e-posten av 10 desember.

Det er jo også fult mulig at de ikke har mottatt mailen, da denne (blant 1000 andre) kan ha druknet i så mye annet man mottar om dagen. Syns du skulle ta deg tid til å kontakte dem igjen og gjøre dem oppmerksom på din siste mail før du dømmer dem nord og ned.

 

Dette fenomenet skjer ofte og da er det lurt å be om bekreftelse fra mottaker på mottatt mail.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post

Jepp

 

Det er noe som heter spamfilter

og det er noe som heter ivrige spamfilter :rolleyes:

 

må salgsfirmaer slutte med e-post adresser slik at de slipper potensiell negativ omtale?

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post

Leverandørene har for gode tider.

 

Dette har jeg 3 eksempler på.

 

Det ene var at jeg bestilte 3 motor-romskameraer fra et firma som annonserer en del på nett. Først var vedkommende i syden og spurte om det var i orden at vi ordnet dette rett oppunder jul. Helt i orden sa jeg. Jeg hørte ikke fra dem, sendte mail medio Januar og spurte om jeg var glemt. Og joda det var jeg, skulle sende dette. Jeg tok igjen kontakt i begynnelsen av februar da jeg intet så eller hørte. Selger sa da at han skulle sende dem. Han sendte meg sporingskoden på posten, som var feil og jeg fikk aldri pakkelapp. Han ringte meg når denne kom i retur til ham, han hadde anført notert feil adresse fra mailen jeg sendte ham. Glem hele ordren sa jeg da. Jeg gidder ikke tigge om å få varer. Der er nok av leverandører. Når man også klarer å gjøre så mange feil så stoler jeg ikke lengre på selskapet.

 

Det andre var en større importør av båter her til lands. Jeg ba om pris på jollekran og landgang som de kunne skaffe hos underleverandører. Dyre saker. 2,5 måneder gikk uten at jeg hørte noe. "Haster det"? spurte han i telefon når jeg ringte. Ja svarte jeg...... Der gikk ytterligere 3 uker før jeg så hørte noe. Glem det sa jeg, og fikk lokalt firma til å lage dette til meg, dyrere enn hva jeg kunne fått det for ved å handle hos dem.

 

I disse to eksempler har jeg engang ikke prutet eller noe, så dette bør være kurante salgsordre.

 

Det siste eksemplet var at jeg ba om eget tilbud på diverse båtutstyrshandler i løpet av vinter angjeldende %-rabatt. Det ene stooore selskapet svarte at de skulle sende meg tilbud. Dette kom 2-3 uker etterpå og var i realiteten ikke noe tilbud overhode. Jeg gikk til nabobedriften, de svarte dagen etter og jeg valgte dem. Så langt i vinter har jeg lagt fra meg mange titalls tusen i den butikken. Ikke store tall totalt, men som enkeltkunde verdifullt nok. Bedriften jeg valgte var ikke nødvendigvis billigere, men var flinkere til å respektere kunden. Ikke det at jeg forventer at de skal slikke meg på ryggen, men jeg forventer faktisk "hva kan jeg hjelpe deg med......" tonen

 

Skal man tro analytikere og skeptikere vil der snart bli dårligere tider i bransjen. Vi kan dermed kanskje regne med å se endringsholdninger i maritime leverandørers opptreden når man atter skal kjempe om kunden for å overleve ?

 

Det kan også legges til at jeg vet alle har fått mailene mine etc., slik at spamfilter ikke har vært hinderet i ovenfornevnte hendelser.

Link to post
Det kan også legges til at jeg vet alle har fått mailene mine etc., slik at spamfilter ikke har vært hinderet i ovenfornevnte hendelser.
Ja da stiller jo saken seg annerledes :yesnod:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Det er jo også fult mulig at de ikke har mottatt mailen, da denne (blant 1000 andre) kan ha druknet i så mye annet man mottar om dagen. Syns du skulle ta deg tid til å kontakte dem igjen og gjøre dem oppmerksom på din siste mail før du dømmer dem nord og ned.

 

Dette fenomenet skjer ofte og da er det lurt å be om bekreftelse fra mottaker på mottatt mail.

 

satte mailen opp med bekreftelse. Om de har lest mailen er usikkert, men de har nå åpnet den. :smash:

 

Motsatt eksempel: Skulle kjøpe noen blendingsgardiner og ba om tilbud fra 3 ulike leverandører. Siden jeg hadde litt vanskelig med å bestemme meg gikk det et par uker. Fikk da en høflig forespørsel om jeg var fornøyd med tilbudet. Her var det snakk om ett par tusen, men de ville selge.

Det må kanskje tilføyes at de ikke selger båtutstyr.

 

PS: VP brukte bare noen timer på å gi meg tilbud, bestiller i morra. :flag:

Link to post

Create an account or sign in to comment

For Norwegians: Hvis du leser dette så er engelsk forumspråk aktivt, du kan endre dette til norsk med "System Language" knappen nederst på alle sider

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×
×
  • Create New...