Wakeboarder Startet 26.Mars.2008 Del på Facebook Startet 26.Mars.2008 Kjøpte en propell av en over nettet, han sendte bilder og data, og alt så ok ut. Så når jeg mottok propellen i dag, så hadde den motsatt dreieretning av den orginale propellen. Er det mulig å bruke denne, ved å endre dreieretning på drevet (VP100 drev)? Om ikke så har jeg en 13x13 R propell til overs.. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 På mitt 250 drev er det bare å sjalte om på plassering av gear wiren bak dekplaten bak på drevet. Om det er slik på 100 drev vet jeg ikke men skulle tro det Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Wakeboarder Svart 26.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 Hmm.. Noen som vet om dette går på 100-drevet? Så det er lik utveksling begge retninger? Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 Kjenner ikke 100 drevet i detalj, men vil tippe dette lar seg gjøre ved å snu plasseringen på en stang bak "girdekselet" på drevet. Å bytte gear wiren over på annen side skal ikke være nødvendig (er i hvertfall ikke det på andre VP drev). Men, du skal passe deg litt for å bare endre retningen. Det er en grunn til at den går den veien den går. I utgangspunktet skal propellen rotere motsatt vei av hva motoren gjør for å hindre at båten vrir seg mer enn nødvenig med belastning. Motoren "dytter" alltid på ene motorlabben, og "drar" i andre. Dette resulterer i at båten blir tippet litt på skjeve når motoren jobber. Propellen skal da rotere "motsatt", slik at den dytter på motsatt side og oppveier disse kreftene. I tillegg må du også snu styrefinnen din (vil tippe du har en liten finne sittendes over propellen under kavitasjonsplaten som er litt skråstillt. Denne er for å kompensere for kreftene som blir når propellen roterer slik at du må bruke samme kraft å styre til styrbord som å styre til babord. Sitér dette innlegget Link to post
Wakeboarder Svart 27.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2008 Sendte mail til Drevia i sverige, og de kunne fortelle meg at det ikke lot seg gjøre på 100 drevet. Så da har jeg en propell til overs! Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 27.Mars.2008 Del på Facebook Svart 27.Mars.2008 drevia.se er et eksempel til etterfølgelse. Enormt god service. Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 27.Mars.2008 Del på Facebook Svart 27.Mars.2008 Bruk den som reservepropell og "back" når du skal videre Sitér dette innlegget Link to post
Wakeboarder Svart 27.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2008 Bruk den som reservepropell og "back" når du skal videre Serformeg at det kan gå riktig ille hvis man kommer opp i en litt stressende situasjon når man er faretruende nær en annen båt osv..! Full bakking, og båten skyter fart fremover! Ser ut til at det blir bytte til 270 drev, siden jeg har dette liggende komplett. Da fåt jeg el-tilt også! Drevia hadde også gode råd og tips der også. De sender meg bla.a en mal for utskjæring i akterspeilet, så da burde det vel være en smal sak å bytte. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.