Jump to content

Historien gjentar seg.... Konkursene kommer..

TMS

Recommended Posts

Kan ikke skjønne hvilken usikkerhet det gir hvis du finner et godt eksemplar med bra motor, nyere seil, ingen grunnstøtingskader, mye utstyr osv.

Dessuten ville jeg vært litt skeptisk til å gå lenger tilbake enn 80-tallet, jeg synes det ser ut som det skjedde utrolig mye fra 78/79 frem til 81/82 iht. jevnere produksjon, mer moderne skrog, nyere byggematrialer osv.

mvh

Barsk II :smash:

Takk for tipset Barsk, jeg kommer selvfølgelig til å glede meg med min kommende maxi95/comfortina32/albinalpha, selv om jeg gjerne ville hatt splitter ny motor, garanti mot

plastpest og muligheten til å selv grunnstøte båten for første gang.

uansett gleder jeg meg villt til sommeren!

Jeg trives godt med min båt, og TMS trives med sin båt. Jeg ville ikke trives men hans båt, og han ville sikkert ikke trives med min båt. Vi har forsjellig smak - "that's it".

Feil, jeg ville trives utmerket i din båt hvis jeg skulle seile langt og alene og hadde god tid, med kona vil jeg nok heller satset på HR 352 for tilsvarende tur. For ferier på svenskekysten og sørlandskysten med to tenåringer, kone og en Border Collie, foretrekker jeg Bavaria 38.

:lol:

TMS

Gleden ved båtlivet kan ikke måles i hva slags båt man har, men hvordan man trives ombord.  

Jeg for min del kjøpte en båt som jeg har råd til....

Nei folkens, vær fornøyd slik dere har det, lev livet slik dere har fått det og ønsker å ha det, da går allt så meget bedre....

Tiltredes  :lol:

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

En kort kommentar vedr. Hallberg Rassy:

minst 80% av båtene eksporteres

Folk kommer fra USA og Australia for å hente båtene sine i Elløs (ta en tur til Gullholmen ved Elløsfjorden i juli og se store Hallberg RAssy - da ser man mange sjeldne flagg)

Det er opptil 3 års ventetid på ny båt

Hallberg Rassy AB har ca. 250 millioner i egenkapital

Tror ikke det er fare for konkurs her.

Helt enig, ser ut som om det er flere som IKKE er i fare for umiddelbar konkurs:

http://www.seilmagasinet.no/sm_lesmer.php?...1de8bc786168854

mvh

Barsk II :cheers::smiley:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...