Jump to content

VP D3-160 Diesel-tuning?


and

Recommended Posts

Sålenge det er en turbo motor vil den i regelen gå med 30-50% luftoverskudd fra fabrikk. Du kan øke dieselmengden opp til stokiometrisk forbrenning uten at det går vesentlig ut over effektiviteten. Om motoren er lagd for å tåle det økte momentet er en helt annen sak.

Den økte effekten kommer ikke på et høgere turtall, snarere mer dreiemoment i hele registret. Du trenger derfor ny propell for å dra nytte av tuningen.

 

Snakk med noen som har greie på den spesifikke motoren.

 

Skjiit fiske

Link to post
Share on other sites

Ja, firmaer kan sikkert trimme denne til mer enn 190 hk også - men hvor lenge holder det? jeg har sett glødende turboer på bilmotorer som er chippet :yesnod: vet ikke om jeg ville hatt det samme på en båt.

 

Merk at det er gjort store endringer på D3 190 fra VP's side i forhold til D3 160. Annen turbo, annen topp - både for å få ut mer effekt og for å få mer kjøling. Chipping av D3 130 til 160 hadde jeg ikke vært så mye i tvil om om det var viktig for meg ettersom det sies at her er det bare SW som er forskjellig - men D3 160 hadde jeg nok latt være i fred

Link to post
Share on other sites

Hvis du vurderer og gjøre det så skal TS RACING gjøre det for deg.. Disse boksene som folk skryter av er bare noe man kan hive ut av vinduet til volvo motorene. Disse guttene vet hva de bedriver og levere ikke hermetikk trim.. har kjennskap til en som har gjort dette dog med 130 hk i en halvplaner med stort hell.

det skal sies at de holdt på i fire timer for og finne rett software som fungerte godt til motoren. De ga seg ikke og leverte varene til fast pris..

 

Og chippe en så avansert motor er ikke noe for amatører.

Alle parameter ble endret og de brandt nytt chip på stedet online.

 

Ring dem og hør hve de synes :flag:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...