Jump to content

Sjøen for alle?! - Med disse priser?


Noflow

Recommended Posts

sjøen er vel ikke for alle lengre når man ser hva det koster her...

capelli rib

nesten 7000 kr per fot for en liten 12foter!

 

tenk hva det koster når en båtplass, f.eks. de nye som skal komme ved sunnmørshallen her...

 

Depositum 36.000, for de minste båtene, årsleie 7500 http://www.sunnmorshallen.no/

 

og når 12 fot koster så mye som 80.000 med en 9,9, ja da blir ikke sjøen for alle lengre?

tenk alt det andre, bensinen forsikringen osv osv... dette er jammen meg ikke billig :headbang:

 

Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig Sjøen for alle?!.

Emnetittelen skal fortelle entydig hva emnet handler om. Hvis det er relevant skal produktnavn/modell være med. CAPSLOCK i tittel er forbudt.

For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette

Link to post
Share on other sites

jada, det kan godt hende, men når man ser seg rundt er det jo helt utrolig hvor dyrt det er med båt, alle utgiftene i tillegg til båten, en rib 11-12 fot koster vel vanligvis rundt 20.000 med en konsoll, og i tillegg skal man ha motor, båtplass, benisn, forsikring, ha en plass å ha båten om vinteren osv...

 

det er ikke billig.

Link to post
Share on other sites

det er ikke billig.

Men helt frivillig

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

jaja... men hadde ikke alle avgiftene vært her så ville det vel blitt mye billigere, så det er vel regjeringen sin skyld og at det er så dyrt med bil/båt.

 

http://www.batsmann.no/priser/pakkepriser%...0%20mars08.html dette er jo en av norges mest populære ungdomsbåter, er jo ikke billig den da for å si det sånn, alle ungdommene som kjører rundt i en sånn kan vel ikke ha råd til den helt selv... jeg hadde aldri fått råd til noe sånt nytt.

Link to post
Share on other sites

jada, det kan godt hende, men når man ser seg rundt er det jo helt utrolig hvor dyrt det er med båt, alle utgiftene i tillegg til båten, en rib 11-12 fot koster vel vanligvis rundt 20.000 med en konsoll, og i tillegg skal man ha motor, båtplass, benisn, forsikring, ha en plass å ha båten om vinteren osv...

 

det er ikke billig.

 

Ja,jeg er enig med deg det er dyrt.Jeg har 2 gutter som nå har flyttet ut,da de var små hadde de en Hasle summer fun med 9,9 Yamaha som de koste seg i. En ting du må huske på at du kan like mye kos og gøy i en 12 fots båt til 20 000 som i en 12 fots båt til 80 000. Du får være snill gutt hjemme og hjelpe til så smelter dine foreldre . Så sponser de sikkert. Det fungerte veldig bra hjemme hos oss. :wink::wink:

Unnskyld meg er det noen som kan flytte de to yougurtbegerne så jeg får dokke???

Link to post
Share on other sites

Du får være snill gutt hjemme og hjelpe til så smelter dine foreldre . Så sponser de sikkert. Det fungerte veldig bra hjemme hos oss. :wink::wink:

Jasså. Er det trikset.. :lol:

Jeg vaska badet i dag, men fikk bare kjeft fordi jeg brukte klorin i stede for såpe. Skulle jo bli reint tenkte jeg... :crazy:

 

 

 

Jeg har ingen problemer med å betale for båten min, båtplass, forsikring, opplag OSV. (Har kosta meg MYE)

Grunnen er at jeg ALDRI har brukt et øre på andre ting. Jeg har aldri satt mine ben inni i en MCDonald sjappe, selv om jeg bok 10 min gange fra en. Jeg kjøper aldri mat i kantina på skolen, men lager matpakke hjemme. Kjøper inne inn 100 sett med klær slik som andre gjør.Noen kaller meg rar, men jeg kaller det prioriteringer. Jeg har bestemt meg for at det er båt jeg vil bruke penger og fritid på, og da setter jeg dem av til det. Skal jo ikke ha mange iPoder før det er like dyrt som båtplass.

Redigert av Seilaren (see edit history)

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

men hvordan er det folk får råd til alt det vi har? (ja jeg vet det finnes lån)

det var konfirmasjonen som åpnet muligheten for meg til å kjøpe ny båt, i tillegg til en snill far som var villig til å betale litt av båten, og jobb gjør det mulig for meg å ha mye dill...

Link to post
Share on other sites

bra holdning seilaren.. slik blir du tatt inn i varmen hos den harde kjernen her på bp..;-) hvis man prioriterer som du gjør i ditt tilfelle , gjør man alt riktig spør du meg. egne interesser istedet for å henge med andre på noe som man egentlig ikke er så interessert i.

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Jasså. Er det trikset.. :lol:

Jeg vaska badet i dag, men fikk bare kjeft fordi jeg brukte klorin i stede for såpe. Skulle jo bli reint tenkte jeg... :crazy:

 

Stakkars deg. :cryin::cryin:

 

Jeg har ingen problemer med å betale for båten min, båtplass, forsikring, opplag OSV. (Har kosta meg MYE)

Grunnen er at jeg ALDRI har brukt et øre på andre ting. Jeg har aldri satt mine ben inni i en MCDonald sjappe, selv om jeg bok 10 min gange fra en. Jeg kjøper aldri mat i kantina på skolen, men lager matpakke hjemme. Kjøper inne inn 100 sett med klær slik som andre gjør.Noen kaller meg rar, men jeg kaller det prioriteringer. Jeg har bestemt meg for at det er båt jeg vil bruke penger og fritid på, og da setter jeg dem av til det. Skal jo ikke ha mange iPoder før det er like dyrt som båtplass.

 

Du har et meget reflektert syn det har noe med prioritet og gjøre. :yesnod::yesnod:

Unnskyld meg er det noen som kan flytte de to yougurtbegerne så jeg får dokke???

Link to post
Share on other sites

egne interesser istedet for å henge med andre på noe som man egentlig ikke er så interessert i.

 

Å være unormal, eller å skille seg ut er for meg en selvrealisering.. :lol:

Ble kåret til klassens klovn også - Det er jeg stolt av... :crazy:

 

Seilaren

(Som nå snart er neddopet av klorinlukt fra hendene og badet som ligger vegg i vegg. Så det er grunnen hvis jeg sier noe veldig dumt i kveld.. :lol: )

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Hva koster ikke en Cola i disse dager, for ikke å si en Big Mac som ofte brukes til å måle prisnivå?

 

En 1,5 liters flaske Cola koster 7,90 mens 0,5 liter vann på flaske koster 15 kroner! :wink: Prisene er ikke alltid like logiske?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...