Terje Granheim Startet 28.Mars.2008 Del på Facebook Startet 28.Mars.2008 OK Etter mye om og men og frem og tilbake faller jeg ned på Brenderup eller Gaupen henger. Alle de andre hengerne jeg har vurdert er dyrere, og denne gangen velger jeg å prøve et rimelig alternativ så får vi se... Begge er boggi, begge har samme totalvekt, og begge koster omtrent det samme: Brenderup Easyline 2000 kg. m/brems - Boggi Tekniske data: Max. Båtlengde: 750 cm./24 fot Max. Nyttelast: 1505 kg. Lenge tilhenger: 7500 mm. Bredde tilhenger: 2160 mm. Totalvekt: 2000 kg. Hjulstørrelse: 13" Aksler: 2 Brems: Ja Kr. 23290,-. Ferdig reg. Brenderup hengeren Gaupen Totalvekt 1995 Kg Nyttelast 1650 Kg Egenvekt 345 Kg Brems Ja Max båtlengde 24 fot Hjuldimensjon 155R-13 Støttehjul Ja Kr 22 400,- Gaupen hengeren Hvilken og hvorfor? Terje Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 28.Mars.2008 Del på Facebook Svart 28.Mars.2008 I dette tilfelle hadde jeg valgt Brenderuphengeren da den har en vogge bakerst som gjør utsett og lasting av båten fra vannet enklere. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Spirit Svart 28.Mars.2008 Del på Facebook Svart 28.Mars.2008 Hei Har du sjekket hva en stor Tiki henger koster? Sitér dette innlegget Link to post
Terje Granheim Svart 28.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2008 Fått en god pris på en Tikihenger også. 2000 Kg totalvekt, 1400 Kg nyttelast (100 Kg mindre enn Brenderup og 250 Kg mindre enn Gaupen) Men den er likevel langt dyrere enn Brenderup og Gaupen. Får en sånn for ca 30 000 kr. Noen som mener å kunne forsvare 8-10 000 kr i favør en Tikihenger på tross av mindre nyttelast? Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 28.Mars.2008 Del på Facebook Svart 28.Mars.2008 Er enig med "Hebbe". Jeg hadde i dette tilfellet valgt Brenderup grunnet voggen. Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Suzuki Svart 28.Mars.2008 Del på Facebook Svart 28.Mars.2008 Gaupen leverer vugga, men som ekstratustyr. Koster en snau tusing komplett. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Noflow Svart 28.Mars.2008 Del på Facebook Svart 28.Mars.2008 båtmagasinet testet jo hengere for ikke så lenge siden, du kan jo ta en titt på www.baat.aller.no :) det var ikke boggi, men du kan jo ta utgangspunkt derfra, og se godt gjennom hengeren selv. Sitér dette innlegget Link to post
Terje Granheim Svart 28.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2008 Noen forskjell på Brenderup og Gaupen utenom vogga? Hvis jeg for ca 1000 kr kan "oppgradere" Gaupen til å bli et like godt alternativ som Brenderup har den mer i nyttelast. Dessuten er det forhandleren jeg har kjøpt båt hos som selger Gaupen, og det enkleste er selvfølgelig å kjøpe båt og henger på samme sted. --> men det er viktigere å få den beste hengeren Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 28.Mars.2008 Del på Facebook Svart 28.Mars.2008 Hvis det ikke har skjedd noe radikalt med Gaupen-tilhengerne de siste 3 årene, så er disse fortsatt underdimensjonerte så det synger etter! Jeg jobbet tidligere i en båtsjappe hvor vi solgte både brenderup og tysse. Noen kunder sparte noen kroner og kjøpte gaupentiilhengere et annet sted, og hver gang så vi at hele draget på tilhengeren bøyde seg mye . I det ene tilfellet bøyde det seg så mye at eieren ikke turte å kjøre avgårde med den nye båten sin, og fikk låne egnet tilhenger hos oss. Jeg har tatt opp dette med Gaupen et par ganger, og de sier bare "rart", selv om vi har sjekket at det har vært riktig trykk på kula og rullene har blitt plassert der de skal. Vinsjene er så underdimensjonenrte at du ikke klarer å rulle på båten hvis det er litt oppoverbakke. Fraråder disse møkkatilhengerne på det sterkeste. Både brenderup og tysse er betydelig bedre tilhengere. Sitér dette innlegget Link to post
Kurt Svart 28.Mars.2008 Del på Facebook Svart 28.Mars.2008 Ser at egenvekten er mye lavere på Gaupen hengeren. Det gjør meg skeptisk. Min erfaring med Gaupen er at de bygger lette hengere som ikke alltid er sterk nok til å holde sammen over tid. Jeg ville valgt Brenderup. Sitér dette innlegget Link to post
Thomas Nidelv 24 Svart 28.Mars.2008 Del på Facebook Svart 28.Mars.2008 (redigert) Hva med denne ? http://www.bkhengeren.no/produkter/bat/p2024b.html Redigert 28.Mars.2008 av Thomas Nidelv 24 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 28.Mars.2008 Del på Facebook Svart 28.Mars.2008 Har hatt både Gaupen og Fogelsta og har Brenderup i dag. Alle i størrelse rundt 1300kg. Ingen tvil om at jeg langt foretrekker Brenderup fremfor Gaupen, men den beste er Fogelsta, dog en del dyrere! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Seilaren Svart 28.Mars.2008 Del på Facebook Svart 28.Mars.2008 Ta en titt på BK hengeren. Fordelen med den er at du slipper den dumme skiltplaten som må av og på når du skal sjøsette. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
lippert Svart 28.Mars.2008 Del på Facebook Svart 28.Mars.2008 Brenderup ser rett og slett mer solid ut. Noe den mye større egenvekten også gir et hint om. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Noflow Svart 28.Mars.2008 Del på Facebook Svart 28.Mars.2008 hva med en tysse da? noe for deg? Sitér dette innlegget Link to post
Ole Anders Svart 28.Mars.2008 Del på Facebook Svart 28.Mars.2008 Jeg kjøpte den gaupen hengeren du har tenkt på i høst , men jeg ville nok anbefalt brenderup da den virker mer solid . Sitér dette innlegget Link to post
Kaimor Svart 28.Mars.2008 Del på Facebook Svart 28.Mars.2008 Jeg har Tysse, og er godt fornøyd med den. Anbefales, selv om jeg har kun ett opptak med den. Den selvjusterende vuggen fungerer utmerket. Sitér dette innlegget Link to post
saga Svart 28.Mars.2008 Del på Facebook Svart 28.Mars.2008 Ta en titt på BK hengeren. Fordelen med den er at du slipper den dumme skiltplaten som må av og på når du skal sjøsette. Enig, har hatt to ulike BK-hengere og har vært godt fornøyd med disse. Veldig greit med høytmonterte bremselys og slippe skiltplate som må tas av og på hver gang. Er virkelig Gaupen og Brenderup så mye billigere da? Når jeg kjøpte den siste BK-hengeren til kr. 15.000 så var den billigere enn tilsvarende Brenderuphenger. Gaupen har jeg hørt og sett mye rart om. En nabo hadde en 17 fots Mørebas på en gaupenhenger og det så ut som draget skulle knekke under vekten. Båten var langt lettere enn total nyttelast på hengeren. Skeptisk til disse Gapenhengerene som kommer "flatpakket" på en palle. Det er viktig å en henger som fungerer godt både under transport og ved sjøsetting og opptaking. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.