Jump to content

VDO - vanntankmåler / instrument


nimbuster

Recommended Posts

Jøss.. Du skal ha en miunus inn på måler og tanken skal være jordet, hvis pluss og signal fra giver er satt riktig så skal det være greit det. Vet ikke hvilken giver du benytter, men det skal være relativt enkelt å måle motstanden for å se om den virker. F.eks Faria instrumentet skal ha 10 ohm på tom tank - 52.5 ohm på 1/4 - 95 ohm på 1/2 - 180 ohm på full tank.

 

Har hørt om intrumenter som krever vekselstrøm (som de benytter i endel fly) - men vil ikke tro du har fått noe slikt!

Link to post
Share on other sites

Jeg leverte inn alt sammen til et bil- og båtelektrofirma, og de testet dette og fant at det virket som det skulle. De brukte en bøtee vann...

 

Når jeg gjør det samme ombord, viker det altdå ikke som det skal.

 

Jeg tar turen innom dem igjen til mandag, og skal teste det sammen med dem denne gangen.

Link to post
Share on other sites

må bare tilføye en liten ting til... det første jeg ville sjekket var minusen fra tanken og at det er skikkelig forbindelse. Skal litt til men det kan jo hende du har isolert bort minusen til giveren på en eller annen måte (pakninger, locktite osv) Jeg har selv modifisert hele intrumentpanelet mitt og bytta ut endel instrumenter, so been there. Jeg satte jordinga rett på en av skruene til mannehullet der giveren står og sjekka forbindelsen helt frem til jord med et multimeter. Bruker 2,5 kvadrat for å ta i litt.

Link to post
Share on other sites

Takk så langt fredriko. Skal ikke si at jeg har gjort alt og prøvd alt, for da hadde jo alt vært i orden ikke sant? Ser hva jeg kan klare i morgen, men mandag...da skal det være i orden!

 

Det som er rart, er at ved å kjøre 12 V inn på instrumentet, får jeg 9,6 V ut til de kablene som går ned til giveren. Det samme måles jo der...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...