Jon E. Startet 29.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 29.Mars.2008 Heisann! Er helt fersk her på baatplassen, men har lurka litt rundt tidligere. Men nå skal jeg snart igang med et 14-fots trebåtprosjekt (kalt "Zip"), så da tenkte jeg det var greit å bli medlem her. Og grunn til at jeg poster første innlegg på OT-forumet, er at jeg driver med rc-båt racing...og "skuta" mi heter nettopp "Off Topic"! Lyst til å se mer, så sjekk ut www.offtopicracing.com Finnes det noen som er mer off topic, da, tro? BTW: Har bygget en ny race-skute i vinter....og tro det eller ei, men den heter "Off Topic Too"... cYa! Jon E. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 29.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2008 Akk ja Enkelts tenner på en plastikkplanke... Mykt materiale? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
hifo Svart 29.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2008 velkommen skal du være .. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Blue_Dragon Svart 29.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2008 Dette er vel ikke off topic... Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 12.April.2008 Link til dette innlegget Svart 12.April.2008 Dette er jo helt feil tråd Typisk on topic :D Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Boywonder Svart 12.April.2008 Link til dette innlegget Svart 12.April.2008 Byttet til et mere passende navn på denne. Flytter den samtidig. Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Honduras Svart 12.April.2008 Link til dette innlegget Svart 12.April.2008 Hei, Enda en Glen-L bygger her Hvis du søker på Glen-L Squirt får du opp min byggetråd. Forventer at du lager en slik tråd du også Lykke til.. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Brutus Svart 12.April.2008 Link til dette innlegget Svart 12.April.2008 Ser ut som han på bildet har en noe nautofil legning.... Sitér dette innlegget Link to post
Jon E. Svart 12.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2008 Dette er jo helt feil tråd Typisk on topic :D Javel... Om det ikke var nok OT, så får jeg vise den nyeste da, som fikk vannkjenning i snøstorm i dag. Og den heter "OFF TOPIC TOO".... Hei, Enda en Glen-L bygger her Hvis du søker på Glen-L Squirt får du opp min byggetråd. Forventer at du lager en slik tråd du også Lykke til.. Åjada! Jeg har da lest tråden din. Flere ganger! Åsså bor du jo bare et litt langt steinkast unna meg. Så kanskje jeg kunne ta en tur ut en ettermiddag, og få noen tips.... Tråd om Zip-prosjektet kommer nok etterhvert, bare vi får startet. Svigers er allerede igang med tankevirksomhet og sjekking av materialer. Det er han som er "tre-mester`n". Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 13.April.2008 Link til dette innlegget Svart 13.April.2008 Du får bare ta kontakt. Er min første båt og er langt fra noen ekspert, men jeg vet jo hva som fungerte og ikke fungerte for min del. Vi prekæs Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Snekker'n Svart 13.April.2008 Link til dette innlegget Svart 13.April.2008 Vedrørende RC båt: Jeg har vært på jakt etter en litt stor radiostyrt saktegående båt. Til meg og barna (i den rekkefølgen.....) Helst et relativt rimelig byggesett eller selvbyggertegninger. Gjerne en slepebåt, supplybåt eller fiskebåt. Har ikke funnet noen på de nettstedene jeg har lett. Noen som kan ha tips hvor jeg kan finne slike båter? Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Jon E. Svart 13.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2008 (redigert) Tja....det finnes mye flott av sånt, men hvor mye skal du legge i en slik skute av kroner? Hvor stor skal den være? Skal du bygge selv, eller ha noe som er ferdig? http://www.modelskibet.dk/ har mye. Men på finn.no dukker det stadig opp pent brukte modeller. En av de mest erfarne gutta i Østfold Modellbåtklubb har bygget en STOR sleper helt fra scratch. Et virkelig imponerende bygge som kommer på nær 100 kg når den er ferdig. Blir en eksakt skalakopi av en slepebåt som heter "Bamse" (noen som kjenner til den?). Skal du ha noe skikkelig kommer det fort på en del tusenlapper. Og det er som regel billigere å kjøpe noe brukt enn å bygge selv (akkurat som med stor båt...). Fant denne på finn, og den ser ihvertfall ut til å være bygget av en entusiast; Supply båt Ellers så er jo denne bare helt rå; Havyard 845 Her ser du hvordan den ble bygget! Anbefaler også Bergen Skalabåtklubb, og så kan du jo sjekke link-siden deres. Der kan du bla til øyet blir både stort og vått... I Østfold Modellbåtklubb driver vi stort sett bare med racing, så de som har lyst til å se fart og spenning er hjertelig velkommen til å besøke oss på brygga ved kjøreplassen på Sæbyvannet i Svinndal. Er der hver lørdag! Og spesielt gøy blir det 24. og 25. mai! Da går årets første runde av Norges Cup`n nettopp på Sæbyvannet! "Close racing" og skikkelig adrenalin kick loves når rundt 100 båter stiller til start! Kommer snart mer info om dette på www.ombk.org Legger ved et bilde av bl.a første test-tur i går med den nyeste skuta mi. Og Honduras; ja takk! Jeg tar kontakt med deg etter hvert for å komme å se på prosjektet ditt! Slikt er uvurderlig når man skal igang selv. Og som dere ser så er vi veldig sosiale i klubben. I kaffepausa blir det mye juging og så spiser vi nybakte skolebrød hver lørdag.... Redigert 13.April.2008 av Jon E. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.