Bützfleth Startet 29.Mars.2008 Del på Facebook Startet 29.Mars.2008 Noen som har erfaring på hva som svarer seg over tid av vannjet eller baugpropell? Ville helst hatt vannjet pga støy og at selve hullet blir mye mindre. Men er det noen spesielle bakdeler med vannjet? Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 29.Mars.2008 Del på Facebook Svart 29.Mars.2008 jeg venter i hvertfall i spenning på at noen her på BP tester ut systemet fra willdo som har vært omtalt i flere tråder. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Bützfleth Svart 29.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2008 Ja, stemmer den var der jeg hadde det ifra. Er det ingen som har vannjet på båten sin? Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 18.April.2008 Del på Facebook Svart 18.April.2008 OK. Her er alternativet som fullstendig tar luven fra både baugpropell og vannjet: Uslåelig imponator-faktor. Litt dumt om det var meg han lå utpå da når han bestemmer å dra kanskje? Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Bützfleth Svart 18.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.April.2008 (redigert) Har ikke gitt opp håpet om jet. Mulig vi kan skaffe via jobben. Skal komme tilbake etter hvert så sant jeg finner noe som kan passe. Dvs så langt ser problemet ut til å ligge i selve "kontrolleren". Jet og slanger er ikke noe problem å få tak i, men styringen ser ut til å bli en utfordring. Redigert 18.April.2008 av Bützfleth (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 18.April.2008 Del på Facebook Svart 18.April.2008 Har du en ide om hva noe slikt vil koste? Jeg antar at en lager 4 dyser når man først har systemet, 2 fremme og to bak. Hvor dypt må dysene være for å få skikkelig tak? Bruker en kraftuttaket på motoren for dette? Sitér dette innlegget Link to post
fiskebat Svart 18.April.2008 Del på Facebook Svart 18.April.2008 Ja, stemmer den var der jeg hadde det ifra. Er det ingen som har vannjet på båten sin? 240 EFI Mercury tror ikke den egner seg Var inne på tanken å montere pumpe og 4 dyser i en 28 fots plast sjark for noen år siden. Pumpa (brannpumpe)skulle drives av aksling med frikobling foran på motoren (70hk) Styringen skulle hvere struping (servotrykkventiler) i 3 av dysene som førte till trykkøkning i en av dysene slik att denne begynte å skyve. Rørene : vanlig 32 mm (10 kgs Bruddstyrke tåler minst 30-60 kg) plast vannledning med vanlige rørdeler , Det var prisen på pumpa som canselerte tanken Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.