Jump to content

Polere og rengjøre detaljer

ronny_

Recommended Posts

Jeg ville ha brukt malingsfjerner til å løse opp olje/lakk, og deretter stålull eller pussefilt for å pusse bort korrosjon etc. Helt til slutt kan det hele settes inn med Owatrol olje for metall. Vent et kvarter etter påføring, og poler vekk overskudd med en myk fille. Med litt forsiktighet blir det som nytt!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Jeg bruker å legge demonterete beslag o.l. i vann med litt kaustisk soda. Det er sannsyligvis samme stoffet som i malingsfjerner, men my billigere.

Gammel lakk, maling og skitt kan da lett vaskes av etter et par timer. Etterpå går jeg over med polerskiver av filt og polerpasta på drillen. Stålull kan lage riper.

På denne måten er kallesjeknapper også lett å gå over, men jeg kaster dem uansett hvis de er av aluminium eller plast.

Forresten, velkommen til forumet Ronny. Håper å se bilde av tresnekka di etter hvert.

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...