Jump to content

Sleipner Sidepower dårlig kvalitet ?

Mix

Recommended Posts

Mener det står i manualen at de ikke må kjøres på land da de oppnår 300% overspeed på et blunk. Antagelig er det det det som har skjedd om propellene kastet bladene.

Nå det er sagt har jeg gjort det selv, men da bare touchet panelet i et nanosekund for å få bekreftet at det funker før sjøsetting.

Hvorfor thrustern nå er død og hva annet som kan ha røket vet jeg ikke, men den har nok fått et betydelig turtall.

Mvh. SAP

Rotet litt med hukommelsen. Det var i Lewmarmanualen det stod, men er omtrent samme greiene.

Hører du noe klikk fra releene når du beveger spaken? Selve elmotoren bør tåle litt overspeed, men spørs om ikke ett eller annet vern har slått ut?

Hadde tatt en telefon til Sleipner i morgen. Sikkert ikke noe krise :)

bilde

Mvh. SAP

"Når båten ligger på land har ikke elektromotoren den motstanden den har i vann. Motoren bruker derfor ekstremt kort tid før den oppnår ødeleggende høyt turtall."  - Sitat manualen for SE30-40-60.

Et sveip innom joysticken gir jo under sekundet med kjøring så det burde den tåle. Min (SE40) ble i alle fall ikke skadet.  

Målte du strøm ut fra releet på motoren? Er det strøm der så er det vel bare å plukke av motoren - dessverre.... :sad: 

mvh Knut Erik

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...