Viksund Bravo Startet 6.Mars.2004 Del på Facebook Startet 6.Mars.2004 Må lage ny motorkasse på min Nor-dan combi, og lurer på om noen har erfaringer ang. materialvalg? Kassen skal stå ute, det er ikke kalesje på båten. Tips mottas med takk!! mvh Christian Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Hanto Svart 6.Mars.2004 Del på Facebook Svart 6.Mars.2004 Jeg ville ha laget den i finer plater, et strøk med støpeepoksy.(binder bedre på tre enn polyester). Og så ville jeg plastret den inn i glassfiber og til slutt malt med epoksymaling (100% vanntett). Sitér dette innlegget Link to post
Guest Sparky Svart 7.Mars.2004 Del på Facebook Svart 7.Mars.2004 kanskje innvendig isolasjon for motorstøy? mvh jan Sitér dette innlegget Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 7.Mars.2004 Del på Facebook Svart 7.Mars.2004 støpeepoksy.(binder bedre på tre enn polyester) Kanske et dumt spørsmål, men hva er støbeepoksy? Hva er det offisielle navn? Pris? Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
OT-flyktning Svart 8.Mars.2004 Del på Facebook Svart 8.Mars.2004 Tror nok Hanto mener vanlig epoxy til timing av tre eller støping med glassfiber; mao West System, Aeropoxy og lignende. Poenget var nok å IKKE bruke polyester i dette tilfelle. Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 8.Mars.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mars.2004 Takker for svar! Har noen erfaring med å tilsette farge i epoxy/ glassfiber for å slippe det "utsatte" laget med top-coat?? Christian Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
bolla Svart 8.Mars.2004 Del på Facebook Svart 8.Mars.2004 epoxy må beskyttes mot uv (sol)..lakk/maling etc... . men hva m sjøvannsbestandig aluminium? med blymatte+skum...lyddød og nix råte.. Sitér dette innlegget Link to post
Hanto Svart 8.Mars.2004 Del på Facebook Svart 8.Mars.2004 Tror nok Hanto mener vanlig epoxy til timing av tre eller støping med glassfiber; mao West System, Aeropoxy og lignende. Poenget var nok å IKKE bruke polyester i dette tilfelle.et strøk west systems rett på finerplata, også plastring med polyester og glassfiber oppå når epoksy er herdet. fordi epoksy binder bedre på tre enn polyester. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 8.Mars.2004 Del på Facebook Svart 8.Mars.2004 Har noen erfaring med å tilsette farge i epoxy/ glassfiber for å slippe det "utsatte" laget med top-coat??Ifølge litteraturen er fargetilsetningene til epoxy ikke nok til uv-beskyttelse (goudeon brothers skrev vel dette IIRC) Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 9.Mars.2004 Del på Facebook Svart 9.Mars.2004 et strøk west systems rett på finerplata, også plastring med polyester og glassfiber oppå når epoksy er herdet. fordi epoksy binder bedre på tre enn polyester. Dette kan bli interessant. Spesielt ettersom polyester IKKE binder til EPOXY i det hele tatt.. Motsatt går imidlertid fint. Dette vil i praksis si: 1 Epoxy hele veien 2 Polyester hele veien 3 Epoxy på polyester går bra, men ikke omvendt Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Viksund Bravo Svart 13.Mars.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2004 Tror jeg skal bruke polyester å kle den med... Bør kassen kles helt inne, eller bør det være åpent på innsiden? Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.