Plomma I Startet 2.April.2008 Del på Facebook Startet 2.April.2008 (redigert) Vet ikke om jeg har gjort det riktig men den viser til en artikkel i sandefjords blads nettutgave om båteieren som tar saken i egne hender, den båteieren er meg. Hva ville dere ha gjort?????? bare viser til kommentarene til artikkelen. http://www.sb.no/article/20080327/NYHETER/.../BILDEGALLERIER Redigert 2.April.2008 av Plomma I (see edit history) Sitér dette innlegget hilsen Plomma I, roynils@online.no Link to post
alma Svart 2.April.2008 Del på Facebook Svart 2.April.2008 Fantastisk bra. Håper jeg hadde gjort det samme om jeg var i din situasjon. Sitér dette innlegget Link to post
La Digue Svart 2.April.2008 Del på Facebook Svart 2.April.2008 Dette var bra håndtert. Fint at det ikke var fullstendig selvtekt, men i samarbeid med politi. Sitér dette innlegget Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den! Link to post
Bergen Svart 2.April.2008 Del på Facebook Svart 2.April.2008 Forstår godt handlingen din, men tviler på om jeg hadde gjort det samme, det er litt for mange ustabile personer der ute Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 2.April.2008 Del på Facebook Svart 2.April.2008 Fantastisk bra av deg ! Synd du ikke fikk gitt tyven litt svømmetrening i samme slengen. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 2.April.2008 Del på Facebook Svart 2.April.2008 Jeg hadde gjort det samme også om det var nabobåten som ble stjålet Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
knutza Svart 2.April.2008 Del på Facebook Svart 2.April.2008 (redigert) Her har du handlet meget korrekt etter min mening. Ser av artikkelen at denne karen ikke akkurat var nybegynner som båttyv. Om jeg hadde handlet slik vet jeg ikke, alltid lett å sitte her i godstolen og mene at du burde "rista" han litt. Eller som vi sier her nord: Du sko ha kjølhalt svinpeisen og røkka kleptomanpølsen av hain, dein forbainna tjuvraidden Redigert 2.April.2008 av knutza (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 2.April.2008 Del på Facebook Svart 2.April.2008 Flott gjort. Hvordan fikk dere han til å stanse? Håper jeg hadde klart det på samme måte. Kunne vært fristende med både det ene og det andre, men det er ikke sikkert man gjør det der og da likevel Sitér dette innlegget Link to post
Øya Svart 2.April.2008 Del på Facebook Svart 2.April.2008 Synes du opptrådte på en svært så ryddig måte jeg. Fint å få fakket kjeltringene. Nå gjenstår bare å se om han får noen straff.?? Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Seilaren Svart 2.April.2008 Del på Facebook Svart 2.April.2008 Vet ikke hva jeg hadde gjort. Hadde sikkert vært dum nok til å gjøre det samme som deg. Hvis det hadde vist seg at tyven hadde våpen eller brevkurs i judo? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
oslofjord Svart 2.April.2008 Del på Facebook Svart 2.April.2008 (redigert) Veldig bra når det endte godt...men man vet jo ikke om tyver trekker fram en kniv. Synd man ikke kan stole på at ordensmakten rydder opp, nå som til og med sjøforsvaret settes inn mot oss vanlige båtfolk. Forskjellen er vel at når sjøforsvaret og politi bøtlegger for manglende redningvest får de penger i kassa, mens ordentlige kriminelle bare er en utgiftspost hvis de blir tatt. Hvorfor i all verden har ikke politiet en båt i utrykningsberedskap i april ? Politiet må jo ikke dra må daglige patruljer selv om båten ligger ved brygga ? Redigert 2.April.2008 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Plomma I Svart 2.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2008 Takk for støtten, Jeg må si jeg var veldig varm da jeg entret båten alene visste jo ikke hva slags fyr dette var men han var ganske rolig. Kunne tenke meg som noen av dere nevner både kjølhalt og knust både det ene og andre på mannen, men jeg tenkte i mitt stille sinn at den typen er ikke verdt det, for meg er han ei spytteklyse under min skosåle og der skal han være, han er så liten at det ikke er verdt å risikere bot for, for det hadde jeg fått hvis jeg hadde gjort han noe. Han ble sluppet ut igjen etter et par timer, dette var båt nr. 39 i rekken i hans løpebane, tror det er lønnsomt å være notorisk kriminell her i landet . det er de kriminelle som vinner vi såkalt "normale" borgere er taperne, men takk alle sammen Sitér dette innlegget hilsen Plomma I, roynils@online.no Link to post
jørn Svart 2.April.2008 Del på Facebook Svart 2.April.2008 Synes du handlet meget "proft" her jeg, og tok med deg en kamerat. Tror jeg jammen hadde gjort det samme selv. Man blir veldig varm i trøya når man opptager at båt eller motor/utstyr er borte og det er seførgelig ikke lett og holde seg kald. Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 2.April.2008 Del på Facebook Svart 2.April.2008 Veldig bra Men litt skummelt som andre også har nevnt. Man vet jo ikke hva man hanskes med Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
FENRIKSEN Svart 2.April.2008 Del på Facebook Svart 2.April.2008 Hadde en lignende runde for en del år siden - dog på land :-) biljakt en søndag morgen Men det gikk jo bra, naboen fikk igjen bilen nesten uskadd. Så lenge det ikke er snakk om å gamble med liv&helse må vi ikke la tjuvpakket holde på uforstyrret ... men da helst uten å stresse situasjonen eller provosere en konfrontrasjon. Jeg ville vært meget tilbakeholden om jeg skulle "ta kontroll" på kjeltringen, jeg KAN rett og slett ikke de riktige teknikkene. Fyren kan være en rolig vinningskriminell som vet når han bør gi seg, men det kan også være en paranoid bolegutt med skallen full av speed og kniv på lommen... Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 2.April.2008 Del på Facebook Svart 2.April.2008 hva tenkte du når du fant ut at det var din båt der ute egentlig? er jo litt utenkelig! Sitér dette innlegget Link to post
Karavoli Svart 2.April.2008 Del på Facebook Svart 2.April.2008 Tror jeg også hadde gjort det samme. Jeg hadde antageligvis ikke boardet båten med kjeltringen i, men ventet til politiet kom til stedet. Ellers bra at alt ordnet seg!!! Irriterende at vedkommende slipper ut etter noen timer. Iallefall når han er en slik motorisk kriminell og det var hans 39. tyveri som du nevner. Utrolig at de da ikke blir puttet bak lås for en lengre periode!!! Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 2.April.2008 Del på Facebook Svart 2.April.2008 hadde skjært løs øynene på han,og sittet balla hans inn i hulrommet haha,skulle likt sett om han var like tøff i trynet etter det Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Thorlyn Svart 2.April.2008 Del på Facebook Svart 2.April.2008 Bra jobba Min kamerat og meg var i samme situasjon for to år siden. Båten hans ble stjålet på indre havn. Vi dro rett ut i min båt og hadde ikke mer enn fått fylt bensin og på vei ut fjorden så møter vi pakket med båten.. han lå i full pupp ca 35-40 knop inn fjorden.. vi la oss etter.. Hva skjedde jo han "oppdager" oss og da begynner katt og mus leken.. politiet dirigerte vi via tlf på land ( de hadde jo ingen båt tilgjenlig i JUNI!!!) Tyven prøvde og kjøre oss i senk mens vi virret rundt i indre havn.. Heldigvis så hadde vi raskere båt den gang og klarte og holde han unna.. men hva gjør vi.. han begynnte og ta peiling mot land Båten vil jo bli totalvrak hvis han landsetter den.. vi klarte og presse han inn mot bi brygga (ranvik brygge) der smeller han båten i brygga og hiver seg på land og løper som f... Kompisen min la etter og politiet kom også.. men han klarte og komme seg vekk båten var ramponert innvendig og var full av reker og øl.. vi gikk på politistajonen senere og pekte han ut FØLG MED: 28 ÅR den gang mørkt hår.. notorisk båttyv.. er nok samme fyren tenker jeg.. Det værste var at når vi tauet båten tilbake til plassen så lå det en skjærgårdjeep ved siden av HENNSLENGT.. Det viste seg at han hadde tatt den inn og handlet noe pils og reker for så og kjøre ut med min kompis sin båt. 2 dager etter hendelsen så ringte det en kar. Dette var faren til ei jente som hadde vært på Skjellvika den dagen båten var blitt stjålet. Hun hadde sett at det lå en båt utenfor stranden med en haug av byens fugler i.. de festet og kastet ting over bord kjørte på grunn og alt verre.. hun ringte politiet.. KOM dem NEI...... Hun sa så ifra til sin far og Flink som hun var så hadde hun fått med seg reg nummeret.. Derfor ringte faren hennes til min kompis for og spørre om båten kanskje var stjålet eller lign.. Båten var ferdig reparert til neste sesong.. TRAGISK. Denne karen har tydligvis begynt sesongen sin igjen og det beste han vet er og ta seg en båt og "kose seg på sjøen" ER DET MULIG....... Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
ivar Svart 2.April.2008 Del på Facebook Svart 2.April.2008 Irriterende at vedkommende slipper ut etter noen timer. Iallefall når han er en slik motorisk kriminell og det var hans 39. tyveri som du nevner. Utrolig at de da ikke blir puttet bak lås for en lengre periode!!! ja tydeligvis mer synd i kjeltringene enn i ofrene. Ikke rart folk blir fristet til selvtekt.... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
SF Svart 3.April.2008 Del på Facebook Svart 3.April.2008 (redigert) Han ble sluppet ut igjen etter et par timer, dette var båt nr. 39 i rekken i hans løpebane, tror det er lønnsomt å være notorisk kriminell her i landet . det er de kriminelle som vinner vi såkalt "normale" borgere er taperne, men takk alle sammen Ikke for å bringe politikk inn i diskusjonen, men her ser du etter mitt hode et av de virkelige problemene i det norske samfunn, vi aksepterer kriminalitet Som en gammel kjenning skulle han rykket direkte til fengsel og uten å motta kr 2000 ved passering av start, som det het seg i monopol. Isteden for det så trekker Politiet inn årene og sier at vi ikke kan gjøre noe .......frustrerende. Men det var for all del godt at du ikke kjørte litt for fort med bilen når du følgte etter båten, for da hadde DU gått i fengsel Til deg Plomma, BRA JOBBA! Redigert 3.April.2008 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
hifo Svart 3.April.2008 Del på Facebook Svart 3.April.2008 nå er det slik at politiet har et regelverk å følge. og hvis de ikke har hjemmel til å bure noen , ja da går de fri.. kjenner selv politi som ergrer seg over dette.. men det er i høyere instans enn politiet, feilen ligger hos. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
VannTro Svart 3.April.2008 Del på Facebook Svart 3.April.2008 I USA ar man en lov som tar seg av slike notoriske kriminelle, tredje gang man puttes inn kommer man IKKE ut igjen. Enkelt og greit ! Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
SF Svart 3.April.2008 Del på Facebook Svart 3.April.2008 Ikke uenig Hifo, men når de har tatt en kriminell på fersken så har de hjemmel. Så på tryne er ikke det Norske rettssystemet? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
hifo Svart 3.April.2008 Del på Facebook Svart 3.April.2008 hjemmel til hva da? i beste fall husly den natten tenker jeg. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.