MartinN Startet 2.April.2008 Link til dette innlegget Startet 2.April.2008 Tenker litt på å bo i en båt og ser for meg denne.. Det er en De Groot 49 fot med flybridge. Ca. 60 kvm boflate og full ståhøyde, også i motorrom! Pris ca. 600 000,- Hva tror dere om en slik boform? (Båten må jo selvfølgelig pusses opp).. Noen som har tips/ erfaring med å bo i båt? Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 2.April.2008 Link til dette innlegget Svart 2.April.2008 må innrømme at tanken på å bo i båt har streifet meg en del ganger! personelig tror ville jeg nok valgt en saga 315. syns den de grooten eller hva det var den het så ganske stygg ut for å si det rett ut men smaken er jo som baken.. Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
beauty of aqua Svart 2.April.2008 Link til dette innlegget Svart 2.April.2008 har sittet og sett enda litt til på bildene du har lagt ut.. fytti katta!! Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Divemaster Svart 2.April.2008 Link til dette innlegget Svart 2.April.2008 De Groot båtene er i utganspunktet solide, men en eldre båt fra dem, og spesielt em modifisert utgave som denne, må inspiseres av en som vet hvordan en stålbåt skal sjekkes, både under og over vannet. Degroot er displasementbåter, så regner med en mindre, single diesel ombord, og med den åkte tyngden på overbygget, så vil den rulle en del. Estetisk sett, så kan en lett se at akterenden har blitt modifisert med ekstra boplass (tilsvarende stue?), noe som gjør at du sikkert har tre forsjkellige nivåer her, pluss flybridge. Som resultat må du se på dynamikken ombord ... dvs., hvor mye må du gå opp/ned mellom bysse og spisested... og rundtomkring. Hydraulikken må sjekkes, og spesielt opp til flybridgen som kan ha blitt innvirket av modifikasjonen. I tillegg til sjekking av profesjonelle (og regn med en del tusen her....), oppussing, og oppgraderinger ) blir fort 100 + 200K med en båt denne størrelsen, så må du tenke på hvor den ligger og hvor du skal legge den. Med nesten 50 fot, så kan det bli vanskelig å finne en sentral plass, og hvis du finner den, så kommer den til å koste en del... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Blue_Dragon Svart 2.April.2008 Link til dette innlegget Svart 2.April.2008 Det er jo et fly med vinger jo. Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 2.April.2008 Link til dette innlegget Svart 2.April.2008 har sittet og sett enda litt til på bildene du har lagt ut.. fytti katta!! Må si meg enig...er ikke det vakreste jeg har sett! Sitér dette innlegget . Link to post
moosewine Svart 2.April.2008 Link til dette innlegget Svart 2.April.2008 Men sikkert masse plass da ....tror du må sjenke damene før de kommer på besøk: ) Sitér dette innlegget . Link to post
vikers Svart 2.April.2008 Link til dette innlegget Svart 2.April.2008 Sikkert ikke det enkleste å selge igjen, men om du har mange år i båt i tankene - så vil nok denne fungere. God plass vil du jo ha. :) Har du sett denne i virkeligheten nå, eller har du bare bildene foreløpig. Ser nemlig at bildene er fra 2006, og den har kanskje ikke blitt så godt vedlikehold siste årene? En god gjennomgang av fagfolk på stål i båt er nok vel anvendte penger. Annen oppussing kan du jo pusle med selv :) Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
skage Svart 3.April.2008 Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 Men vi bør vel legge til at denne båten vil kunne bli en kjempefin bolig med rett ninnsats. Her er masse plass ute og inne. Gode muligheter for og fullisolere skroget og oppgrader slik at den vil fungere godt som bolig. Stå på, men med grundig sjekk før kjøp slik at prisen blir riktig. Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 3.April.2008 Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 Du bør i hvertfall ta høyde for at totalkostnadene med denne båten blir minst 900000 og mange arbeidstimer for å få båten ship shape. Det koster mye å pusse opp en så stor båt selv om man gjør alt selv. Jeg ville tatt et søk på nett og sett hva annet som man kan få for oppunder millionen. Tror du finner mye annet som er betydelig bedre, kanskje ikke så stort, men mye mer kurrant å bruke og omsette. Sitér dette innlegget Link to post
simarli Svart 3.April.2008 Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 Hei! Det må da gå an å få noe bedre enn dette og ihvertfall dersom 1 million er sluttsummen. Sitér dette innlegget Link to post
HomerSimpson Svart 3.April.2008 Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 Jeg ser også mulighetene med denne båten. Angående utseende er det små detaljer som vil gjøre at den ser vesentlig bedre ut. F eks. hvite lister rundt koøyer i skrog, mørkt felt rundt vinduer styrhus og påbygg sånn at hvert enkelt vindu ikke blir så markert etc. 600.000.- er vel noe i overkant, men det står at han ønsker bud. Til rett pris og en masse egeninnsats kan dette bli en bra båt. Det peneste hadde vel vært å fjerne påbygget bak styrhus, da ville båten sett mer riktig ut. Sitér dette innlegget Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post
Divemaster Svart 3.April.2008 Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 Regner med at hun en gang var ganske lik denne.... http://www.theyachtmarket.com/boats_for_sale/4144/ Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Onkel Roger Svart 4.April.2008 Link til dette innlegget Svart 4.April.2008 Kjøp båten Divemaster referrer til. Tror at slutt prisen blir ca den samme. Men her har du en fiks ferdig båt. Har blitt brukt til charter og er klasset for dette. Det medfører at vedlikelikeholdet bør være bra. Og mulig å omsette på ett senere tidspunkt. Bonus den er faktisk ett havgående fartøy i motsetning til båten som startet temaet. Lykke til Sitér dette innlegget Ny båt nytt navn, ikke lengre Tigergutt men Onkel Roger. Link to post
Figaro Svart 4.April.2008 Link til dette innlegget Svart 4.April.2008 Hvis du kjøper denne, har du garantert en kjempejobb foran deg, som vil ta flere år. Og hvis du engang blir "ferdig," er sannsynligheten stor for at du er drittlei hele båten. Jeg har sett litt på den, den ligger i nabohavna. Men hvis du derimot får den til ca. halve prisen av forlangende, kan du kanskje leie folk som kan gjøre mye av jobben for deg, og ende opp med en sluttsum som du kan leve med. Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Ben Sin Svart 4.April.2008 Link til dette innlegget Svart 4.April.2008 Jeg ville begynt i andre enden jeg. Skaffet meg en plass som passer til formålet, med de fasiliteter som gjør tilværelsen levelig. Når dette er på plass, og man fortsatt er fortrolig med tanken på å bo i båt, kan man handle. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.