Jump to content

Mercruiser og alarm panel hjelp

Wandalen

Recommended Posts

Nå nermer det seg oppstart av motor !

Jeg har nesten alt på plass, det er "bare" og feste noen små ting igjen. Men jeg er litt usikker på kontrollpanelet for motoren (se bildet)

Hvilke lys skal lyse med tenningen på? på min lyser Olje og lading. Glødingen lyser i noen sekunder og slokker, temp alarmen lyser også 1 sekund.

Merke lappene på ledningene var uleselig da jeg monterte det så jeg er litt usikker. Glødingen er i allefall riktig.

Og hvet noen her hvor på motoren sensorene sitter? da kunne jeg bare ta av kabelen og sett hvilke lys som tenner og slukker.

:smash:

dach2.jpg

Både oljetrykk og ladelapa skal lyse. Disse lyser for henholdsvis dårlig oljetrykk (motoren går ikke, og heller ikke noe trykk), det samme med lading. Alt skal være slukket under gange, det er det viktigste. Gløding er normalt å lyse noen sekunder (den gløder og motor skal ikke startes før denne er slukket). Da det gjelder temperaturalarm, så er nok dette en "test" som utføres i starten for å sjekke at lampa fungerer. Ser helt normalt ut alt sammen.

Edited by Larspo (see edit history)

Takker og bokker ! Da ser det riktig ut. Bortsett fra at jeg mangler lyd alarmen, henger bare et pr ledninger der. Er dette en helt ordiner alarm summer jeg kan kjøpe hvorsomhelst?