Wandalen Startet 3.April.2008 Link til dette innlegget Startet 3.April.2008 Nå nermer det seg oppstart av motor ! Jeg har nesten alt på plass, det er "bare" og feste noen små ting igjen. Men jeg er litt usikker på kontrollpanelet for motoren (se bildet) Hvilke lys skal lyse med tenningen på? på min lyser Olje og lading. Glødingen lyser i noen sekunder og slokker, temp alarmen lyser også 1 sekund. Merke lappene på ledningene var uleselig da jeg monterte det så jeg er litt usikker. Glødingen er i allefall riktig. Og hvet noen her hvor på motoren sensorene sitter? da kunne jeg bare ta av kabelen og sett hvilke lys som tenner og slukker. Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 4.April.2008 Link til dette innlegget Svart 4.April.2008 (redigert) Både oljetrykk og ladelapa skal lyse. Disse lyser for henholdsvis dårlig oljetrykk (motoren går ikke, og heller ikke noe trykk), det samme med lading. Alt skal være slukket under gange, det er det viktigste. Gløding er normalt å lyse noen sekunder (den gløder og motor skal ikke startes før denne er slukket). Da det gjelder temperaturalarm, så er nok dette en "test" som utføres i starten for å sjekke at lampa fungerer. Ser helt normalt ut alt sammen. Redigert 4.April.2008 av Larspo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Arve Svart 4.April.2008 Link til dette innlegget Svart 4.April.2008 Riktig som Larspo her forklarer. I tillegg skal du nok ha lydvarsel for manglende oljetrykk, helt til du starter. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 4.April.2008 Link til dette innlegget Svart 4.April.2008 Alarmen på min 4,2 L 320 hk hyler helt til jeg har startet.... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Wandalen Svart 4.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2008 Takker og bokker ! Da ser det riktig ut. Bortsett fra at jeg mangler lyd alarmen, henger bare et pr ledninger der. Er dette en helt ordiner alarm summer jeg kan kjøpe hvorsomhelst? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.