Jump to content

Hva er "Harry" på båt?

enter4u

Recommended Posts

Med stor fare for å tråkke på tær: Har alltid syntes flybridge er passe- i mangel av en bedre beskrivelse- harry...

- MartinL

Harry? Tja? Men det er jo blitt så vanlig med FB nå at det vel snart dukker opp en etasje til - highbridge. Det tenker jeg blir tøft, det. Brovinger har vi vel heller ikke sett på fritidsbåter ennå. Det er mange mu- og herligheter, som Mormor sa.

Forøvrig var det en gammel sjøens hedersmann fra tvedestrandskanten (ja, det er med liten forbokstav i sånne sammenhenger) som konsekvent kalte FB-båter for melskuffer, har jeg hørt.

Nei, er det ikke sånn at harrybegrepet innebærer noe med overdrivelse, da? Eksempel fra landjorden: Utelamper er både praktisk og dekorativt, men når antallet begynner å nærme seg femten ...

Hilsen Hekksjø

En av mange upåaktet naturlov er Plastloven: "§1. All plast blir før eller senere sprø og sprekker. §2. Loven gjelder uansett plasttype og gjenstand."

Er det ikke fra nordmenns svenskehandel begrept "harry" handel dukket opp da... så da er vel alt handlet fra Sverige "harry" da :lol:

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Det finnes båter man trives med og vil identifisere seg med. Og det motsatte. Vi er i ulike stadier av båtlivet. Jeg har hatt hurtiggående båt og ønsker nå et mer sedat liv på sjøen. Lengden på turen betyr svært lite. Tiden der i mot betyr mer. Jeg har ingen båttyper i hodet som jeg vil kalle Harry! Jo kanskje 40 - 50 fotere av den åpne Princess-typen. De bekler gjerne stigtrinn ol. med blått lys når mørket faller på.

mvh Astor

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...