gangso Startet 5.April.2008 Del på Facebook Startet 5.April.2008 (redigert) hei.. har lyst og kjøpe meg ein "speedbåt" på 11-13fot. men so vill eg ha ein båt som går over 35knop med 25/30hk vill ha minst 2seter so winrace/seaflyer er uaktuelt må gå bra i sjøen. må tåle og marsje på 20knop i 1meter bølger. ka båt er kjappast og best i sjøen av : hurricane 370, spider 390, porch 3900gt, joda 3300, barracuda 13fot osv noken fleire båter som er verdt og memne???? mhv. gangso. Redigert 5.April.2008 av gangso (see edit history) Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
-Matros- Svart 5.April.2008 Del på Facebook Svart 5.April.2008 cyber.. men tror nok det blir litt vanskelig og finne en båt som marsjer rundt 20knop i en meters bølger... eller tar jeg litt feil her?? Sitér dette innlegget Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
vikers Svart 5.April.2008 Del på Facebook Svart 5.April.2008 Peter Wessel? Beklager....måtte bare. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
gangso Svart 5.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2008 den tok eg ikkje vikers?? :P Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
vikers Svart 5.April.2008 Del på Facebook Svart 5.April.2008 Båt som marsjer greit i 1 meters bølger...... -> Peter Wessel (Danskebåten, Larvik - Hirtshals). Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Rui lui Svart 5.April.2008 Del på Facebook Svart 5.April.2008 hehe forsto godt at du bare måtte Sitér dette innlegget ] Link to post
Terje Svart 5.April.2008 Del på Facebook Svart 5.April.2008 Alle lover satt til siden, en 11 " båt i 1 meter bølger og ca.20 knop, det må være med livet som innsats... Sitér dette innlegget Terje Nidelv 300 sport Volvo penta D6 Link to post
gangso Svart 5.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2008 ok da.. kansje litt overdreve men dåkke skjønte vell poenge med at den må gå and og ha på sjøen og kjøyre med... :P Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
beauty of aqua Svart 5.April.2008 Del på Facebook Svart 5.April.2008 tåle å mrsje i 1 m høye bølger i 20 knop!!?? god løk de båtene du nevner her hadde blitt knust til pinneved! en gh 11 derimot kan sterkt anbefales,da jeg selv har eid en. tror den skal tåle bortimot en meter høye bølger i 20 knop. en artig båt med en 25 hk tohatsu trimmet til 30!! Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
gangso Svart 5.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2008 jaja.. men står mellom dei som står der oppe :) ingen som har noke og tilføye om fart og sjøegenskaper på di båtane? Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
-Matros- Svart 5.April.2008 Del på Facebook Svart 5.April.2008 Bella arrow er vell en båt som er verdt og nevne og eller? selv om den er 15 fot. Tror den skjærer seg fint igjennom bølger, men jeg har ikke eid en da.. Sitér dette innlegget Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
gangso Svart 5.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2008 bella arrow ja.. synst di ikkje er noke pene for og vere helt ærlig.. men er dei bra i sjøen og går dei noke spess med 25hk?? Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
-Matros- Svart 5.April.2008 Del på Facebook Svart 5.April.2008 vett desverre ikke om bella arrow går godt med 25hk, var jeg deg ville jeg godt for en cyber. men skal du selge selcoen din? Sitér dette innlegget Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
csvirus Svart 5.April.2008 Del på Facebook Svart 5.April.2008 Nor-dan puma er da verdt og nevne, selv om ikke jeg ville hatt noe mindre motor enn 40hk på den da.... dog har jeg sett en med 15hk, lurer på om den plana overhodet........ Sitér dette innlegget Link to post
Vanisian Svart 5.April.2008 Del på Facebook Svart 5.April.2008 (redigert) Hei. speedbåt" til 14åring.. http://www.lovdata.no:80/for/sf/nh/xh-19811211-3807.html Steinar Redigert 5.April.2008 av Vanisian (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
My First Svart 5.April.2008 Del på Facebook Svart 5.April.2008 (redigert) istedetfor å "drepe" gutten, så kan man vel svare allright? enkelte gjør det, andre driver bare gjøn... Redigert 5.April.2008 av My First (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
csvirus Svart 5.April.2008 Del på Facebook Svart 5.April.2008 Hei. speedbåt" til 14åring.. http://www.lovdata.no:80/for/sf/nh/xh-19811211-3807.html Steinar Det er da mulig og ha en speedbåt og ikke ha større motor enn 10hk..... 10knops regelen er det bare og drite i, den er det overhodet ingen som følger, følger en 10hk regelen + kardemommeloven så er det i 99% av alle tilfeller greit. Dessuten har vel gangso allerede en 40hk, og da bryter han vel neppe loven noe mer ved og gå ned til 25/30hk (kommer litt ann på fart på den gamle og nye båten da.......) Sitér dette innlegget Link to post
Golito Svart 5.April.2008 Del på Facebook Svart 5.April.2008 Min erfaring: En kamerat har en cyber-aktig sak, den er rævva i alt over halvmetern så dropp den ;) Gh 11: Jadda jeg har testa min i 1m+ bølger, funka knall! :) Ga full gass, og dro av litt pga støyen.. Kan tenkte meg rundt 20knop, da i god kuling og bølgene rundt nenvte høyde :D Joa det knaker litt, men båten hadde ingen problemer med å takle sjøen ihvertfall. Eneste en må passe på er når man kjører MED vinden, da kan den grave seg hvis ikke man følger litt med.. Ser du vil ha en speedbåt, men da vil jeg nesten anbefale deg til å litt opp i størrelse... Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 5.April.2008 Del på Facebook Svart 5.April.2008 Hei. speedbåt" til 14åring.. http://www.lovdata.no:80/for/sf/nh/xh-19811211-3807.html Steinar Må si meg enig med deg Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 5.April.2008 Del på Facebook Svart 5.April.2008 (redigert) Må si meg enig med deg Jeg henger meg på denne, jeg også. Ifølge den norm som blir fulgt her på "plassen", så tror jeg ikke du får så mange anbefalinger om å bryte loven. Jeg vet jo at mange i din alder farer rundt i disse pilene, men jeg vil i allefall ikke oppfordre, eller sette deg på sporet av slike piler. Ha en god og trygg båtsommer! Redigert 5.April.2008 av vikers (see edit history) Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
enter4u Svart 5.April.2008 Del på Facebook Svart 5.April.2008 Hurricane 370 med 115hk.....galskap Sitér dette innlegget Link to post
csvirus Svart 5.April.2008 Del på Facebook Svart 5.April.2008 (redigert) Motoren er ikke for stor så lenge båten flyter Min erfaring:En kamerat har en cyber-aktig sak, den er rævva i alt over halvmetern så dropp den ;) Gh 11: Jadda jeg har testa min i 1m+ bølger, funka knall! :) Ga full gass, og dro av litt pga støyen.. Kan tenkte meg rundt 20knop, da i god kuling og bølgene rundt nenvte høyde :D Joa det knaker litt, men båten hadde ingen problemer med å takle sjøen ihvertfall. Eneste en må passe på er når man kjører MED vinden, da kan den grave seg hvis ikke man følger litt med.. Ser du vil ha en speedbåt, men da vil jeg nesten anbefale deg til å litt opp i størrelse... Som jeg nevnte tidligere, nor-dan puma.... Denne takler fint bølgene du skriver og den er 14 fot, har Klart og hukke med baugen, men det var kun når jeg gikk oppriktig inn for og klare det.... Den gamle speedbåten min dukka/hukka så fort den så bølger fra andre båter (40cm) Redigert 5.April.2008 av csvirus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Golito Svart 5.April.2008 Del på Facebook Svart 5.April.2008 alle dere som har så mye i mot folk som kjører "ulovlig": Tror dere en persons egenskaper på sjøen har mest å si med alder, eller erfaring? Hvem står for det store flertallet av ulykkene på sjøen? Sitér dette innlegget Link to post
gangso Svart 5.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2008 tohatsu.. ja selcoen skal selgast alicraften og skal selgast... de er vell hurricane eg kommer til og kjøpe om ingen har noke og sei på dei andre båtane... pluss so har eg ei snekke i tillegg.. og eg har kjørt "ulovlig" sida eg va 8år so.. min første båt eg kjøpe sjøl va selcoen den kjøpte eg når eg va 12år og hadde 40hk på.. ellers so har eg kjørt med pioner maxi med 9,9/15 sida eg va 8år som sagt. Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
-Matros- Svart 5.April.2008 Del på Facebook Svart 5.April.2008 kan jeg få msn din?, er kansje intrisert i selcoen din xD Sitér dette innlegget Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.