terapi Startet 6.April.2008 Del på Facebook Startet 6.April.2008 (redigert) Restaurerer for øyeblikket en 36 fot båt som har stått på land i 3-4 år. Den har en 300 liters tank som er ca. halvfull med diesel. Har hørt at drivstoff taper seg med årene, stemmer dette? Jeg kan jo ikke bare tømme det ut, 150 liter diesel koster jo noen kroner. Redigert 6.April.2008 av terapi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 6.April.2008 Del på Facebook Svart 6.April.2008 Jeg er usikker på hva jeg hadde gjort. Tror jeg ville satset på å sjekke vann-nivå osv først, deretter fylt opp tanken full med ny diesel, montert nye dieselfiltere og sveivet i gang maskineriet. Skal vel litt til at dieselen skader motoren (er jo olje), men som sagt fjern mest mulig av kondensvann og bytt dieselfilter. 150 liter diesel koster jo litt penger, men egentlig lite i forhold til hva deler til motoren koster... [selv om jeg vanskelig kan se hvordan det vil skade skal det sies at jeg ikke er mekaniker, selv om jeg ikke har 10 tommeltotter. Bare 2 faktisk... ] Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
index Svart 6.April.2008 Del på Facebook Svart 6.April.2008 Diesel taper seg ikke så fort, til forskjell fra bensin. Så tre-fire år gammel diesel skulle ikke være noe problem. Tapp av eventuelt vann i dieselen, skift filtre og fyr opp! Går så bra så... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.