pero Startet 8.April.2008 Del på Facebook Startet 8.April.2008 Jada, jeg vet at dette har vært oppe et par ganger tidligere. Men noen gode svar har jeg ikke funnet. Innredningen består av teakfiner stort sett. Jeg ønsker å male deler av denne for å få lysere innredning, skule skadet og slitt finer, samt et forsøk på å fjerne gammel skutelukt som sitter i skottene. Dette er slik jeg tenker meg det skal bli. Ikke min båt vel å merke. I dag er benker og skott i finer som sagt, og vakkert er det ikke. Så har noen erfaringer om hvilken type maling man bør bruke? Jeg vil ha matt finish. Grunning med heftgrunn og enten våtromsmaling eller vanlig oljemaling er det jeg tenker vil være mest hensiktsmessig. Slik ser det ut i dag. Ikke det beste bildet desverre. Synspunkter? (bortsetter fra anbefalinger om å la være selvsagt... ) Pero Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 8.April.2008 Del på Facebook Svart 8.April.2008 Shipolin? Sitér dette innlegget Link to post
pero Svart 8.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2008 Shipolin er et godt valg, det har jeg sett anbefalt andre steder her. Men såvidt jeg vet får man den kun i blank utførelse? Jeg vil gjerne ha matte flater innvendig. Pero. Sitér dette innlegget Link to post
Batilla Svart 8.April.2008 Del på Facebook Svart 8.April.2008 Bengalack matt 06? Quick lakk? Vet ikke om Quick lakk finnes i matt, har brukt den blanke i lugar og på toalettrommet. Det er 3-4 år siden jeg malte toalettrommet, og det er like fint i dag. Batilla Sitér dette innlegget Link to post
rolf-eigil Svart 8.April.2008 Del på Facebook Svart 8.April.2008 (redigert) Lady,lady og lady. Det er det samme som shipoline men i flere glanser. Glemte å si, typen maling er ikke så viktig. Det er antall strøk og grunnarbeidet som er alfa og omega. Redigert 8.April.2008 av rolf-eigil (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
båtliv Svart 10.April.2008 Del på Facebook Svart 10.April.2008 hei, jeg har brukt uretan lakk, samme som de bruker til gulv. den er meget god. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 10.April.2008 Del på Facebook Svart 10.April.2008 Heisann Lukt er vel ofte et tegn på fukt av noe slag? sett inn en luftavfukter, fjerner det meste iløpet av et par dager, kanskje en uke. Lånt en slik bort til en kompis som hadde lukt i kjelleren. 3 dager etterpå var lukten borte og kjelleren tørr og fin.. joda310 Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
pero Svart 10.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2008 Riktig at lukt og fuktighet gjerne henger sammen. Grunnen her er diesel og oljelekkasjer fra motoren, blandet med saltvann over sannsynligvis mange år. Motoren er nå overhalt, alle koblinger og slanger byttes ut. Så problemet er forhåpentligvis løst. Alle puter/madrasser og annen tekstil byttes ut. Men fineren har fått et mørkt innslag av olje i nedkant. Det er her jeg håper å stoppe den siste odørkatalysatoren. Og få en båt som man kan ta med minstedatteren på 1 år i uten frykt for luftveier. Pero. Forresten noen som har efaringer med RM69 toalettet og den septiktanken man får kjøpt til denne? Sitér dette innlegget Link to post
pero Svart 10.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2008 Lady,lady og lady.Det er det samme som shipoline men i flere glanser. Glemte å si, typen maling er ikke så viktig. Det er antall strøk og grunnarbeidet som er alfa og omega. Lady er sikkert et godt alternativ. Men såvidt jeg vet er Lady et helt sortiment av forskjellige typer. Hvilken type? Våtrom? (er vel vannbasert?) eller oljemalingen? Pero Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.