Jump to content

Hvordan fungerer denne gassovnen?

Hansa666

Recommended Posts

Hei!

I den nye båten står det en gassovn, og jeg har ALDRI brukt gassovn i båt før..... Har selvfølgelig solgt denne inn til fruen med argumenter som nystekt brød til frokost ol, men spørsmålet er bare hvordan den fungerer :headbang:

Merkenavnet er Ewon, Elow??? ett eller annet Deluxe. For å starte brenningen, trykket jeg inn den runde bryteren, vred den rundt til det kom et brenne symbol, tente på med en lighter.... Det eneste som startet å brenne, var en stripe bakerst i ovnen. Ser at det er en brenner i "taket" på ovnen, men den fikk jeg ikke til å virke.... ( kom ikke gass ut i "taket")

Så, er det noen som kjenner igjen denne ovnen?? Prøvde å trykke på knappen i midten for å starte/gniste ovnen, men det funket dårlig....

Noen forslag??

08042008082.jpg

08042008083.jpg

Nå kjenner jeg ikke akkurat den ovnen, men for at du skal kunne tenne den uten bruk av fyrstikk, må den kobles til 12V, da får du lys i lampa inni ovnen også. Brenner i overkant av ovnen er nok til bruk ifm grillprogram el.l. Hvis ovnen ikke har dette, kan det kanskje hende fabrikanten bruker en standard innmat i alle ovnene, men lar være å koble til gass på de billige versjonene.

Hvis du står helt fast, hva med å ringe tidligere eier?

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Har selv en nesten tilsvarende ovn. Knappen i midten er nok til det innvendige lyset. Selve tenningen er på min ovn koplet til et lite 1,5V penlight batteri - altså ikke nødvendigvis 12V. Sjekk om du ikke finner en liten batteriholder i nærheten.

Du skal se at du sikkert snart har "boller i ovnen"!

Hei

Hva mener du med

Skal du bruke grillen i toppen må du trekke ut en liten plate i toppen av ovnen ellers starter ikke grillen,denne platen skal forhindre at døren lukkes når grillen er på.

Er det meningen at døren skal være åpen under bruk????? I så fall tror jeg fruen ikke kommer til å bruke denne funksjonen med 4 små fartene rundt...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...