Helge Startet 8.April.2008 Del på Facebook Startet 8.April.2008 Ble sittende med haka litt lavere ned mot brystet enn normalt når jeg så prisforskjellen på Weaver Snap Davit i Norge i forhold til utenlandske nettbutikker, inkludert nettbutikker i Europa (ikke bare USA). At blant annet dollarkursen er veldig lav nå hjelper også godt på.... men likevel var dette store forskjeller synes jeg: På http://www.tender.no/ RBD100 Offset komplett kit: NOK 5200,- Quick kit for å ta av offset braketter: NOK 1200,- Totalt NOK 6400,- På amerikansk nettbutikk (ca halv pris før frakt og moms) RBD100 Offset komplett kit: NOK 2900,- Quick kit for å ta av offset braketter: NOK 500,- Totalt 3400,- pluss frakt og moms Hos europeisk nettbutikk RBD100 Offset komplett kit: NOK 3700,- Quick kit for å ta av offset braketter: NOK 650,- Totalt 4350,- pluss frakt og moms Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Hansi Svart 8.April.2008 Del på Facebook Svart 8.April.2008 Dyrt, ja, men det er flere leverandører på markedet, og til en lavere pris. Om det kvalitetsmessig er forskjeller har jeg ingen formening om. Selv betalte jeg like over 2000 kroner for mine i 2005 med noe rabatt. Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 8.April.2008 Del på Facebook Svart 8.April.2008 http://www.Seatronic.no har tilsvarende fra annen leverandør til ca 990,- for komplett sett. De har billig lim også. Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Helge Svart 8.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2008 http://www.Seatronic.no har tilsvarende fra annen leverandør til ca 990,- for komplett sett. Ser de også leverer original Weaver Snap Davit til 420 kr under www.tender.no Jeg trenger imidlertid "offset"-varianten og den haddde de ikke i listen/på web. Har ikke sett at andre enn Weaver leverer med så mye som 27 cm offset/setback. Jeg får vel ringe og høre Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Åsabu Svart 8.April.2008 Del på Facebook Svart 8.April.2008 Kjøpte selv weaver og er meget fornøyd. De er mye kraftigere enn andre sine og alle delene er skikkelige rustfrie. Ser endel som har kjøpt Maritime sine og samtlige renner det rustvann ut i mellom plast detaljene og stålet. (allerede etter noen få mnd. ) Weaver har ikke noe slike plastdetaljer. Jeg kjøpte de som er litt forlenget for å få bedre plass bakpå plattformen. Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 29.April.2008 Del på Facebook Svart 29.April.2008 Hei. Jeg har også vært på jakt etter de "offset braketter" og mener at de er alt for dyr. Jeg så at en av nabobåtene hadde laget noe selv istedenfor. Han hadde fått noen firkant rør i stål (som tåler saltvann), og festet de på undersiden av badeplattformen. Det ser ut til å fungere. Den blir lavere (slik som den med offset) og den kommer ut bak badeplattformen. Og da kan jeg bruke vanlige snap daviter oppå dette røret. Skal legge inn et bilde av det senere. Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Helge Svart 29.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2008 ...nnnnja For min del er jeg svært usikker på hjemmesnekrede løsninger på snapdavit både mht utseende og funksjonalitet. Jeg har veldig sans for Quick kit'et til Weaver som gjør at man raskt og hurtig tar av og stuer bort slike "stygge lange horn" bak på båten når man ikke trenger dem. Men D Y R T er det. Som påpekt av XInt selger også Seatronic Weaver i Norge i tillegg til hovedforhandler www.tender.no. Faktisk ligger Seatronic ca 10 % under www.tender i pris. Det er likevel fremdeles dyrt. Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Blue_Dragon Svart 29.April.2008 Del på Facebook Svart 29.April.2008 Hva er leveringstiden i fra USA? Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 29.April.2008 Del på Facebook Svart 29.April.2008 Ja, den Quick'n kan du ikke bruke da.... Men du får den helt vekk fra badeplattformen, og på min båt vil de ikke stikke lengre ut en ankeret (på vinsj). Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
LykkelitenIV Svart 29.April.2008 Del på Facebook Svart 29.April.2008 Her er ett forslag: Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
xbox Svart 29.April.2008 Del på Facebook Svart 29.April.2008 Hei Hvilken nettbutikk i USA er det best å bestille en pakke med Weaver Snap Daviter. Hilsen Xbox Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 29.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2008 Jeg har de siste årene handlet et og annet fra USA, både datautstyr, båtutstyr mm. Jeg har imidlertid problemer med å anbefale noen..... ut fra hvilke grunnlag/prioriteringer? Jeg mener også å ha sett en trend til at stadig færre amerikanske nettbutikker aksepterer kredittkort fra kunder utenfor USA. Jeg har kuttet ut to av de jeg har handlet med før da de nå forlanger "Wired money transfers". Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Blue_Dragon Svart 29.April.2008 Del på Facebook Svart 29.April.2008 Weaver har egen online shop. Tror det går greit å handle der. Men som sagt lurer jeg på om noen vet hva leveringstiden er? Sitér dette innlegget Link to post
xbox Svart 29.April.2008 Del på Facebook Svart 29.April.2008 Weaver har egen online shop. Tror det går greit å handle der. Men som sagt lurer jeg på om noen vet hva leveringstiden er? Prøver å bestille her, men får beskjed om at det bare selges til USA Sitér dette innlegget Link to post
microship Svart 30.April.2008 Del på Facebook Svart 30.April.2008 Har selv snap-daviter av samme type som avbildet i innlegg 10. Har hatt disse i 8 år. Den delen som er avbildet, som sitter på båten, fungerer kjempefint. Men, gummidelen som limes på jolla har jeg problem med. Weaver sin "gummidel" skal etter sigende bestå av en hel ståplate med påsveisede rør, dette er så støpt inn i plast/gummi. Den jeg har (ikke Weaver, men noe italiensk?) benytter løse stålrør som foringer inne i plast/gummiblandingen, disse er alle løsnet etter noen års bruk. Sitér dette innlegget Microship "Båt er bedre investering enn aksjer" Link to post
Blue_Dragon Svart 30.April.2008 Del på Facebook Svart 30.April.2008 Det som er litt kjdelig med kopiene er at de har tendenser til å småruste litt. Det frister veldig med Weaver siden de har muligheten for å gjøre de avtagbare. Det vil gjøre ting sikrere f.eks i forbindelse med små barn. Men designet i seg selv er oså sikrere etter min mening med mere runde kanter. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 30.April.2008 Del på Facebook Svart 30.April.2008 Tender burde vel justert prisene sine som følge av kraftig endring i dollarkursen. Prisene har vel vært de samme i lang tid på tender.no Sitér dette innlegget Link to post
xbox Svart 3.Mai.2008 Del på Facebook Svart 3.Mai.2008 Det som er litt kjdelig med kopiene er at de har tendenser til å småruste litt. Det frister veldig med Weaver siden de har muligheten for å gjøre de avtagbare. Det vil gjøre ting sikrere f.eks i forbindelse med små barn. Men designet i seg selv er oså sikrere etter min mening med mere runde kanter. Har du handlet ?, er i tvil om jeg skal bestille dem fra USA. Tror nok ikke det blir så mye som skiller med å kjøpe dem i Norge ? Hilsen Xbox Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 3.Mai.2008 Del på Facebook Svart 3.Mai.2008 Jeg skal måle litt før jeg bestiller. Zodiacen henger i taket i garasjen. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.Mai.2008 Del på Facebook Svart 3.Mai.2008 (redigert) Vedr. Snap Davit: Vær obs på at kopiene ikke nødvendigvis er like solide som originalene Redigert 3.Mai.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
xbox Svart 3.Mai.2008 Del på Facebook Svart 3.Mai.2008 Hvor blir det billigst, skal ha meg et sett, men klarer ikke å besteme meg for hvor jeg skal handle dem. Jeg har bestemt meg for at det blir Weaver. Skal ha dem på en Grand rib. Hvilken type lim trenger jeg da ? Hilsen Xbox Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 3.Mai.2008 Del på Facebook Svart 3.Mai.2008 Kjøp hos Weaver i USA. Du kan ikke bruke nettshopen deres, men en e-mail dit gjør susen. Jeg har kjøpt der tidligere og dette ble levert i Oslo på 3 dager, betalt med kredittkort, og kom på ca. det halve av prisen i Norge. Lykke til. Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.