Jump to content

Båtbygger i Stavanger/Ryfylke

Espen

Recommended Posts

Hei

Har lurt litt på om jeg skal "jukse", og få en båtbygger til å ta noe av arbeidet med båten, da jeg ikke har noe egnet plass å stå på land, og heller ikke har så mye remedier av verktøy jeg trenger.

Arbeidet består i å bytte dollbord, reparasjon på hytta (noe jeg kan evt gjøre selv) og få laget nye pullerter i tre (gavlabåt)

Vet det er en på Judaberg/Finnøy, men har hørt rykter om en på Skartveit/Halsnøy, og en på en av sjernarøyene.

Fint om noen har noen kjennskap, kanskje erfaring også.

Er jo ønskelig at arbeidet blir utført best mulig.

Pris er en annenting, men kan jo ta å undersøke det selv, når jeg vet hvor jeg skal ringe.

Visst Naustvik tar så små båter ville jeg hørt med han. Han har greie på hva han driver med! :wink: Men det kan bli dyrt nok og bare skifte et dollbord... Hytta tror jeg ihvertfall at jeg ville prøvd og reparere selv. Jeg skal muligens "jukse" med mitt dollbord og bare skru et nytt bord oppå det gamle med tjærefilt imellom. Så legger jeg bare nye lister så det ikke syns... :smiley:

Hvordan går det ellers med båten foressten?

Takker for info så langt.

Ryfylke Trebåtbygjeri ser jo interresant ut.

Men aller helst skulle jeg hatt litt info om hva denne båtbyggeren på Skartveit på Halsnøy har for kontaktinformasjon, siden han har gjort arbeid på denne båten før jeg kjøpte den.

Byttet 10 spant og 50m bord.

Kunne jo bare spurt tidligere eier, men har mistet navnet hans.

Espen

Ja i utganspungtet vil jeg skifte hele.

Greit å ta det når man først holder på, men fremre delen ser i grunn ganske intakt ut.

Har nå fått navnet til båtbyggeren på Skartveit, og mest sannsynlig så får jeg hjelp der i løpet av sommeren.

Travel tid for en båtbygger nå.

Som sagt så har jeg jo lurt på å ta dette selv, men det er tidkrevende, og man må ha en plass å stå på land over så lang tid, samt at jeg ikke har all verdens remedier av verktøy.

Men klart det hadde sikkert blitt billigere å kjøpe inn det verktøyet som trengs, men synes han hadde en hyggelig pris.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...