arkmarin Startet 9.April.2008 Del på Facebook Startet 9.April.2008 (redigert) Helga den 12-13. juli er vi 4 seilbåter fra Levanger som setter kurs for Færøyene, via Shetland. Anløpene på Shetland blir Lerwick og Faula, før vi ankommer Torshavn. Det vil komme to båter til fra Levanger, som slutter seg til flåten i Torshavn. Den ene kommer direkte fra Levanger, den andre seiler via Island. Vi ønsker å oppleve nasjonaldagen på Færøyene den 29. juli, samt kulturarrangement og festivitas i den forbindelse. Fra Thorshavn seiler vi 6 båter sammen tilbake til Norge med kurs mot Frøya. Andre båter er velkommen til å seile i lag med oss. Totalt har vi beregnet 3 uker til denne turen. Du kan lese mere om dette på min hjemmeside. Redigert 9.April.2008 av arkmarin (see edit history) Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Ask Svart 9.April.2008 Del på Facebook Svart 9.April.2008 (redigert) Hei Eg lurer på det same, men er framleis på planleggingsstadiet. Tenker på avreisa frå Sunnhordland/Bergen den 24/7. Kurs direkte mot Torshamn. Håper me treffest på Færøyane. Håper det ikkje blir så mykje bart og karsk i hamna at eg lyt ta ned det norske flagget.... Ask Redigert 9.April.2008 av Ask (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 9.April.2008 Del på Facebook Svart 9.April.2008 Vi setter kursen for Lerwick 24. juli, men det blir bare t/r Stavanger - vi regner en uke frem og tilbake. Informasjon om Lerwick havn Sitér dette innlegget Link to post
emilskj Svart 9.April.2008 Del på Facebook Svart 9.April.2008 Heisann! Traff en kar fra Levanger i Thorshavn under Olavsuka i fjor. Tror han hadde seilt solo direkte dit. Er han involvert i prosjektet i år? Du får hilse ham fra mannskapet på M/K Straumingen og si takk for strømkartene vi fikk i så fall. I år går turen for vår del via Shetland og Skottland til Brest i Frankrike. Men en ting er sikkert, Olavsuka skal jeg oppleve flere ganger. Mvh Emil Sitér dette innlegget Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.Medlem av Forbundet Kysten Link to post
arkmarin Svart 10.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2008 Ja Emil, Kennet Halsan som du møtte ifjor er med. Han seiler via Island til Færøyene. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
bjorngb Svart 12.April.2008 Del på Facebook Svart 12.April.2008 (redigert) Fra 1.april 2008 må alle som reiser til Storbrinania ha "Europeisk helsetrygdkort". Før holdt det med norsk pass, men nå må en ha dette kortet. Les mer og bestill på: http://www.nav.no/page?id=363 PS: tenker de som skal innom Shetland først Redigert 12.April.2008 av bjorngb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 9.Juni.2008 Del på Facebook Svart 9.Juni.2008 Hei Planlegginga er i gang. Flåte og epirb er på veg til service. Mannskap er i boks. (Det blir ei dama i kvart skrog.) Kart er kjøpt inn og Imray si losbok byrjar å bli velbrukt. Eg har òg fått kopiert dei beste straumkarta (iflg. Imray). Problemet er at standardhamna er Suderøy. Er det einkvan som har tidevasstabell for Suderøy som det er råd å få kopiert? Ask Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.