Jump to content

Seilas til Færøyene

arkmarin

Recommended Posts

Helga den 12-13. juli er vi 4 seilbåter fra Levanger som setter kurs for Færøyene, via Shetland. Anløpene på Shetland blir Lerwick og Faula, før vi ankommer Torshavn. Det vil komme to båter til fra Levanger, som slutter seg til flåten i Torshavn. Den ene kommer direkte fra Levanger, den andre seiler via Island.

Vi ønsker å oppleve nasjonaldagen på Færøyene den 29. juli, samt kulturarrangement og festivitas i den forbindelse.

Fra Thorshavn seiler vi 6 båter sammen tilbake til Norge med kurs mot Frøya.

Andre båter er velkommen til å seile i lag med oss. Totalt har vi beregnet 3 uker til denne turen.

Du kan lese mere om dette på min hjemmeside.

Redigert av arkmarin (see edit history)

Heisann!

Traff en kar fra Levanger i Thorshavn under Olavsuka i fjor. Tror han hadde seilt solo direkte dit. Er han involvert i prosjektet i år? Du får hilse ham fra mannskapet på M/K Straumingen og si takk for strømkartene vi fikk i så fall.

I år går turen for vår del via Shetland og Skottland til Brest i Frankrike. Men en ting er sikkert, Olavsuka skal jeg oppleve flere ganger.

Mvh Emil

Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.
Medlem av Forbundet Kysten

• 1 måned senere...

Hei

Planlegginga er i gang. Flåte og epirb er på veg til service. Mannskap er i boks. (Det blir ei dama i kvart skrog.)

Kart er kjøpt inn og Imray si losbok byrjar å bli velbrukt.

Eg har òg fått kopiert dei beste straumkarta (iflg. Imray). Problemet er at standardhamna er Suderøy. Er det einkvan som har tidevasstabell for Suderøy som det er råd å få kopiert?

Ask

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...