Jump to content

Motorlyd som ringelyd på mobilen?

Nils1

Recommended Posts

Hei

Hadde ikke det vært stilg ? En gammel Brunvoll som startet opp som ringelyd ?

Men problemet er å få tak i lydfilene - finnes jo masse sider med motorlyd - men selve lydfilen - ? Wav / mp3/ eller noe ?

Mener ikke at det skal være tilsnikelse og gratis - betaler gjerne for det -

noen som vet ?

Guest Avmønstret#

Skal vel være mulig å gå rett til fila med nettleseren i mobilen, laste ned og sette opp som ringelyd?

Skal prøve med min SE W ettellerannet halvgamle mobil.

Takker alle for svar -

voldaen og sabben fra hhv hengefjes og Walter_S er rett sort filer . :-) mp3

aller beste hadde vært oppstart av en brunvoll eller finnøy - men det som jeg finer på nettet

er vbare som lenker uten tilgang til selve lydfilen .-))

men for øyeblikket ringer min mobil med ca 10 sek sabb G som går over i volda på prøvetur :-))

litt morro skal man ha

men for øyeblikket ringer min mobil med ca 10 sek sabb G som går over i volda på prøvetur :-))

litt morro skal man ha

Har du en bruksanvisning ( etter teskje-metoden) hvordan du får lyden inn på telefonen? :blush:

Mvh. Hafrsfjord

Har du en bruksanvisning ( etter teskje-metoden) hvordan du får lyden inn på telefonen? :blush:

Mvh. Hafrsfjord

kommer litt an på hvilken tlf du har :-)

Men du må kunne kople mobilen til PC via kabel eller Bluetooth.

hvilke mobil merke har du ?

Nokia 6300.

Har jo kabel fra mobilkameraet til PCen, men det er vel kanskje ikke det du tenker på?

Har Blåtann på mobilen men ikke på PCen.

Ok. Når du kjøpte mobilen fulgt det sans med et program som heret Nokia PC Suite.

Hvis ikke kan du laste det ned her http://pcsuite.nokia.no/download.php

Finn din telefon i tabellkolonnen til venstre og klik på blå lenk til høyre i tabellen.

Deretter velger du norrsk versjon og laster ned og innstallerer på PC

Programmet er veldig enklet og bruke - du kopler sans til med samme kabel du bruker til bilder

filene overfører dumed "dra og slipp "slik du gjør oi Windows

bare gi et ord om det skjærer seg :flag:

Jeg kan iallefall skaffe deg lyd av en Finnøy. Mye mulig jeg har Brunvoll liggende også.

Aldeles strålende.

Kona mener bestemt det er i ferd med å rable for meg - utfra at jeg legger inn motorlyder som ringelyd. :eek:

Tilbød henne å legge i lyden av symaskinen hennes på sin mobil :lol:

En enklere metode er rett og slett og ta opp lyden rett fra høytalere til mobilen, (Lydinnspilling/taleopptak), og så bruke denne som ringetone. Da er man ikke avhengig av rett filformat. :)

Som også nå har Sabb + Volda som tone :smiley:

Edited by vikers (see edit history)

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

MP3!

Walter sin motor er veldig bra, men jeg kunne tenke meg en motor fra tomgang og opp i litt mere pådrag, og måseSKRIK i bakgrunnen er heller ikke å forakte.

Jeg hadde ei lang lydfil med en Marna til sjøs, men finner den ikke igjen.

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Noen som har en bra seilbåtlyd for mobilen..?

lyd fra seiling på lens for samtaler en egentlig ikke vil besvare,

fall som slår mot masta kunne vært kjekt som meldingstone,

eller kanskje en baugpropell som vekkertone

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

lyd fra seiling på lens for samtaler en egentlig ikke vil besvare,

fall som slår mot masta kunne vært kjekt som meldingstone,

eller kanskje en baugpropell som vekkertone

hehe - humoristen :-))

du er i samme "båt" som kona som lurte på om jeg ikke kunne bruke lyden etter at motoren var stoppet :-)

Lyden når seilene slippes opp idet seilbåten siger inn på gjestehavnen en stille og rolig sommerkveld og får folk til å skvalpe med ankerdrammen, må vel være en effektiv ringetone? :lol: :lol:

Lars H. :wflag:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.