anhon Startet 9.April.2008 Del på Facebook Startet 9.April.2008 (redigert) Hei dere min Yamaha 80 hp 1985 mod. har muligens et problem ? Da jeg satte båten/motoren på land for vårpuss (første gang, kjøpte den i vår) oppdaget jeg en tynn ca 5mm sort plastslange som stikker opp av "undervannshuset". Det er tydelig merke etter en strips etc. på enden. kan ikke finne noen nippler etc for å feste denne. Er det noen som kjenner til dette og kan gi et tips ? se vedl.bilder! Redigert 9.April.2008 av anhon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 9.April.2008 Del på Facebook Svart 9.April.2008 Bilder? De laster du opp til båtplassen her. Samme link som hvis du trykker på Etter at du har lastet opp bildet, kopierer du linken (på formen http:// baatplassen.no/im1/....) Når du skal sette inn bildet i innlegget ditt trykker du på og kopierer linken inn der. Begge knappene står øverst på siden for å legge inn svar Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
chagall Svart 9.April.2008 Del på Facebook Svart 9.April.2008 Hei dere min Yamaha 80 hp 1985 mod. har muligens et problem ?Da jeg satte båten/motoren på land for vårpuss (første gang, kjøpte den i vår) oppdaget jeg en tynn ca 5mm sort plastslange som stikker opp av "undervannshuset". Det er tydelig merke etter en strips etc. på enden. kan ikke finne noen nippler etc for å feste denne. Er det noen som kjenner til dette og kan gi et tips ? se vedl.bilder! Hei, etter det du nevner er det vel slangen til trykkloggen (fartsmåler) du nevner. ? Finner ingen bilder vedlagt. Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 9.April.2008 Del på Facebook Svart 9.April.2008 Jepp, det er slangen til trykkloggen (hastighetsmåleren) - Ingen fare...... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
anhon Svart 9.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2008 Takk skal dere ha for oppklaringen, skal slangen festes noe sted ? evt. plasseres i undersvannshuset ? Hvordan er det tenkt å få overført "signalet" til en måler ? Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 9.April.2008 Del på Facebook Svart 9.April.2008 Den slangen skal kobles direkte til trykkloggen (Knopmåleren) i selve instrumentet sitter en membran som omdanner trykket i slangen. Altså skal slangen helt fram til instrumentet. Ved kjøp av instrument, må du sørge for at slange er med. Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
chagall Svart 9.April.2008 Del på Facebook Svart 9.April.2008 Takk skal dere ha for oppklaringen, skal slangen festes noe sted ? evt. plasseres i undersvannshuset ?Hvordan er det tenkt å få overført "signalet" til en måler ? Hei, `rago`har forklart det meste, men skal du kjøpe instrument. slange, etc finner du det meste her: http://www.maritim.no/pdf/2/Trykklogg.pdf Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
anhon Svart 10.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2008 Mange takk skal dere ha! Dere gjør dette til et utmerket forum! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.