Jump to content

Yamaha 80hk 1985 med en slange løs...?

anhon

Recommended Posts

slangemotor.jpgslangemotor_1.jpg

Hei dere min Yamaha 80 hp 1985 mod. har muligens et problem ?

Da jeg satte båten/motoren på land for vårpuss (første gang, kjøpte den i vår) oppdaget jeg en tynn ca 5mm sort plastslange som stikker opp av "undervannshuset". Det er tydelig merke etter en strips etc. på enden. kan ikke finne noen nippler etc for å feste denne.

Er det noen som kjenner til dette og kan gi et tips ? se vedl.bilder!

Redigert av anhon (see edit history)

Bilder?

De laster du opp til båtplassen her. Samme link som hvis du trykker på upload.gif Etter at du har lastet opp bildet, kopierer du linken (på formen http:// baatplassen.no/im1/....)

Når du skal sette inn bildet i innlegget ditt trykker du på rte-image-button.png og kopierer linken inn der.

Begge knappene står øverst på siden for å legge inn svar t_reply.gif

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Hei dere min Yamaha 80 hp 1985 mod. har muligens et problem ?

Da jeg satte båten/motoren på land for vårpuss (første gang, kjøpte den i vår) oppdaget jeg en tynn ca 5mm sort plastslange som stikker opp av "undervannshuset". Det er tydelig merke etter en strips etc. på enden. kan ikke finne noen nippler etc for å feste denne.

Er det noen som kjenner til dette og kan gi et tips ? se vedl.bilder!

Hei, etter det du nevner er det vel slangen til trykkloggen (fartsmåler) du nevner. ?

Finner ingen bilder vedlagt.

Den slangen skal kobles direkte til trykkloggen (Knopmåleren) i selve instrumentet sitter en membran som omdanner trykket i slangen. Altså skal slangen helt fram til instrumentet. Ved kjøp av instrument, må du sørge for at slange er med.

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...