Jump to content

Sea Ray 28, erfaringer?


Ninnin

Recommended Posts

Hei,

 

Hvilken Sea Ray 28 er det du har i tankene. Har selv en Sea Ray Sundancer 240 1997 modell som er 24 amrikanske fot eller 25,5 fot LOA som vi nå måler i Europa. Denne fungerer utmerket for 2 personer på helgeturer og også en uke eller to ferie. Denne har fin stikk kabin med plass til 2 voksene slik at du slipper å bruke salongen til soveplass om du bare er to.

 

Dersom du er i tvil om hvilken modell du har (evt vurderer) så finner du full modell oversikt her: http://international.searay.com/archives.asp

 

Merk at nyere modeller av Sea Ray (og andre amrikanske modeller) nå oppgis med LOA mål ved nysalg i Norge.

F.eks så er en Sea Ray Sundancer 275 egentlig en US Sea Ray Sundancer 260.

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post

Hadde tidligere en Sea Ray 240 DA (Sundancer) som er ca 26 fot, denne var utmerket som weekendbåt for 2 voksne og 2-3 barn i finvær, men rederinnen mente det ble for trangt ved lengre opphold og turer, derfor byttet vi til noe større. Var på 2 ukers tur med ett vennepar med 2 barn i sommer, de disponerte en 260 DA dvs 28 fot. Det så ut til å fungere bra for dem.

Link to post

HEI

NÅ ER DET ingen båter som heter Sea Ray 28 , du har en model som heter 260 i USA som heter 275 i Norge og en model som heter 280 Sundancer i USA heter 315 i Norge , 315 har egen dobbelseng foran og bak , med masse plass for 4 stk på tur.

her er link til en

 

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=12843167

 

send meg en IM eller ring meg 72600443 om det er noe du lurer på.

Link to post

Kan anbefale Sea Ray 280/315 (samme båt, 280 er US og 315 er Europa betegnelse). Har en selv og er veldig fornøyd. Det er bedre plass inne i båten enn en skulle tro.

 

Importerer du fra USA, ikke kjøp single-engine bensin. Denne båten er best med 2x220HK (bensin) eller en kraftig diesel (type CMD-4.2 eller D6-330/370). Jeg har KAD300 og det funker forsåvidt ok men merker at dreiemomentet ikke er det samme som må nyere CMD eller D6 motorer. Det gør den noe tung å få i plan med full ferielast. Jeg gikk ned en propellstørrelse. Mistet 2 knop toppfart men fikk mye bedre aksellerasjon og gikk betydelige lettere opp i plan når den var lastet.

 

Du finner mange erfaringer her Club Sea Ray.

 

Ellers finner du en sammenligningstest mellom bensin og diesel utført på en Sea Ray 275 båt i siste nummer av ViMenn båt samt i siste versjon av Vi Båtegare. Kort oppsummert sier denne testen av D6-310 er et bedre valg enn den største til Mercruiser (375HK) i alle felt med unntakk av pris (100K mer).

 

/Øystein

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...