Brynjar Startet 9.April.2008 Del på Facebook Startet 9.April.2008 (redigert) Er litt i tvil om motoren min egentlig trenger og drar noe særlig nytte av helsyntetisk olje. På den tia de begynte å produsere de gamle Gm-firerne var det vel bare mineralolje på markedet (?) Motoren er altså da en 4 sylindra Mercruiser/GM på 135hk fra 1998. Synspunkter? Manualen sier 20W/40, er det noe problem å bruke 10W/40 ? Redigert 9.April.2008 av bmhe (see edit history) Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
mewa 2 Svart 9.April.2008 Del på Facebook Svart 9.April.2008 jeg snakket med forhandler som anbefalte meg å kjøre på mineralolje 15/50 dette er en mercruiser 7,4 96 mod det som står i instruksjonsboken er beregnet for klima og vær borte i statene det kunne iallefall garstad i stavanger fortelle meg mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 9.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2008 Mineral og halvsyntetisk koster vel omtrent det samme.. er det noe fordel med den ene fremfor den andre? Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
skilsø Svart 7.Juli.2008 Del på Facebook Svart 7.Juli.2008 Disse motorene anbe å bruke 25/40 evt 20/50 , og for all del bruk ikke værken halv eller helsyntetisk . Det er de ikke konstruert for Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 7.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2008 Interessant. kanskje på tide med et oljeskift uansett. har vel kjørt 15-20t etter overhaling Takk Skilsø Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
asso Svart 7.Juli.2008 Del på Facebook Svart 7.Juli.2008 Det er de ikke konstruert for ? Kan du utdype dette nærmere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.