Fjord-duden Startet 9.April.2008 Del på Facebook Startet 9.April.2008 Planlegger båtkjøp og lurer på når det normalt er "på tide" med en totaloverhaling av hele drevet? Antall timer basert på godt vedlikehold og oljeskift regelmessig er en forutsetning. Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 9.April.2008 Del på Facebook Svart 9.April.2008 Der er det nok mange svar! Mitt vp drev fra 83 har ikke vært oppe enda bortsett fra og skifte noen pakninger og simmringer.Skifter olja hver høst. og den er like fin. Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Captain Chaos Svart 10.April.2008 Del på Facebook Svart 10.April.2008 Dessuten er jo Bravo I drevet noe av det mest solide greiene å ha dersom du har bensinmotor. Tviler på at du trenger å ta det opp for overhaling noen gang. I et slik drev er det gjerne sim-ringer som ryker "først", så det drevet hadde jeg kjørt med og kun byttet olje. Dersom drevet mister olje eller du får vann i olja byttes sim-ringer. Da kan man samtidig sørge for inspeksjon hos proffene, og de vil fort se om en overhaling er nødvendig. Er drevet tett og olja fin (byttes hver sesong) så er det tut og kjør. Belger skal forøvrig byttes hvert 5 år. Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Larspo Svart 10.April.2008 Del på Facebook Svart 10.April.2008 Har akkurat plukket i biter 3 stk. VP290 drev. Alle ca. 20 år gamle...nesten ikke slitasje å se/måle. Simringer og andre tetniner er vel gjengangere, sammen med drivknute, ellers tror jeg det går veeeldig så lenge. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.