Jump to content

Vedlikehold av DP-G


Bennen

Recommended Posts

Da har jeg fått time for å ta på land båten til vårpuss på mandag, og for første gang har jeg en båt med hekkagregat!

Nå har det seg slik at belger osv ble byttet før jeg overtok båten sist sommer, og de jeg har snakket med mener at jeg kan kjøre med disse et år til før jeg bytter. Enig???

 

Videre har jeg fått oversendt en pakke fra Volvo-forhandler med sink, olje osv....

 

Nå ser jeg i instruksjonsboken at jeg må av med propellene får å få satt på den ene sinkklossen. Noen som har erfaring med dette?

Står i instruksjonsboken at jeg skal bruke et spesialverktøy som var med da motoren ble levert (en verktøy jeg ikke fikk med fra tidligere eier) for å løsne propellene....Noen som har kjennskap til dette?

Verktøyet ser ut fra instruksjonsboken som en "tennpluggnøkkel" med en tynn stang som er brukt til å vri av diverse mutre,,,

 

Prøver bare å finne ut om dette er noe jeg MÅ ha siden jeg har begrenset tid på land, og gjerne vil ha alt på plass før jeg setter opp båten!

Link to post
Share on other sites

Da har jeg fått time for å ta på land båten til vårpuss på mandag, og for første gang har jeg en båt med hekkagregat!

Nå har det seg slik at belger osv ble byttet før jeg overtok båten sist sommer, og de jeg har snakket med mener at jeg kan kjøre med disse et år til før jeg bytter. Enig???

Nei.

Belg=2-3-400,- spenn. Nytt drev=himmla mye mer penger. Dog behøver du bare bytte knutebelgen, eksosbelgen kan du benytte videre hvis den ikke er skadet.

 

Videre har jeg fått oversendt en pakke fra Volvo-forhandler med sink, olje osv....

Nå ser jeg i instruksjonsboken at jeg må av med propellene får å få satt på den ene sinkklossen. Noen som har erfaring med dette?

Står i instruksjonsboken at jeg skal bruke et spesialverktøy som var med da motoren ble levert (en verktøy jeg ikke fikk med fra tidligere eier) for å løsne propellene....Noen som har kjennskap til dette?

Verktøyet ser ut fra instruksjonsboken som en "tennpluggnøkkel" med en tynn stang som er brukt til å vri av diverse mutre,,,

Ja, den fulgte med båten min. Kjøp deg ett slikt verktøy :-) Vi har alltid det i båten i tilfelle jeg må demontere på tur

http://www.marinepartseurope.com/fi/volvo-...0041%20%20.aspx

 

Prøver bare å finne ut om dette er noe jeg MÅ ha siden jeg har begrenset tid på land, og gjerne vil ha alt på plass før jeg setter opp båten!

Kanskje du kan kjøpe lokalt, eller låne/leie siden det er kort tid til?

 

Mvh

 

Joda310

Redigert av Joda310 (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...