Jump to content

Ukens sterndrive etterforskning....


Per Atle

Recommended Posts

Er det noen her inne som har vært borti disse drevene ? Delvis overflate system med tunnel styring, tror de er produsert i Italia. (Lev-drive eller noe sånt ?)

 

Vurderer å montere dette etter at jeg har mista troen på VP med mercedesmotor, (jadda, merca leverer rundt 1000Nm torque har jeg nå funnet ut, og det var litt for mye forlangt for 280 drevet :seeya:) men skulle gjerne hatt noe mer info.

 

Hvis noen har en link eller noe annen info spanderer jeg en øl..... :cryin:

 

 

BildeBilde

Bilde

Link to post
Share on other sites

Hei!


Per Atle: Jeg fikk et seriøst svar på Båtplassen,. . . (De fleste har sikkert har sett det selv allerede, da jeg antar at mesteparten av oss browser innom på begge plasser.... Selv om ikke alle poster på begge....)


Tror nok du har rett. Lenge siden jeg har spurt om noe der, men er stadig innom og svarer dersom det er noe jeg kan bidra med.

 

Skulle ønske at en kunne sluppet alt "mølet" som er der for tiden. Da kunne vi lagt ned dette forumet og samlet all kunnskapen på et sted, sammen med alle de 72000 innleggene som er på Båtplassen allerede.

 

Oppfordrer hermed alle oss "frustrerte" til å gjenreise Båtplassen slik den en gang var. Kanskje hr. Due til og med kunne ordne det slik at vi kunne legge ut bilder som illustrerer de problemene vi måtte ha?

 

Men dersom utviklingen på "Båtplassen" fortsetter slik det ser ut nå, får vi bare utkonkurrere dem helt. Og vi er godt på vei etter de febrilske uttalerlsene fra hr. Due i det sist.

 

Håper du snart får orden på serveren Ingar, det er irriternde med feilmeldinger om at serveren ikke er tilgjengelig slik til stadighet. Se å få de hersens danskene til å rydde opp!! På "Båtplassen" er det kun 0,001% (eller noe sånn) nedetid.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ja, Lars, det ideelle hadde selvsagt vært at alt var samlet på ett sted. Spørsmålet er hvor.

I forkant av etableringen av baatplassen.no gjorde jeg flere forsøk på å få til en omlegging av BM forumet.

Både med hensyn på bedre funksjonalitet og registrering av brukere.

Men hverken brukerne eller Due var intr.

Intr. kan f.eks. lese her fra februar: http://www.baat.aller.no/baatweb/webdisk.n...44?OpenDocument

 

Due var også "klinkende klar" på at det ville bli innført obligatorisk reklame uansett hva brukene måtte mene.

Se her fra august: http://www.baat.aller.no/baatweb/webdisk.n...27?OpenDocument

 

Nå har han snudd, man kan spekulere på hvorfor... Og hva på som vil skje hvis vi forsvinner.

 

I tillegg kommer sensur-politikken.

Jeg synes det vil være betenkelig om landets dominerende båtblad også har monopol på forum på internett. Spes. i ly av den sensuren som har vært drevet der.

Nå Due i tillegg sier at det er noe han må drive på fritiden er det kanskje heller en bedre løsning av vi overtar deres database..?... :smiley:

 

Når det gjelder tigjengeligheten her håper jeg dere holder ut litt til.

Skal man tro på det som sies vil det helle ikke hjelpe å flytte til en annen server da problemet ligger i Perl.

Jeg gjør det jeg kan for å rydde opp i dette snarest.

Link to post
Share on other sites

Ser ingen grunn til å gå tilbake til Båtmagasinet slik som redaksjonen der har behandlet brukerne sine.  :nono:

 

Nei...nå runder vi 300 medlemmer hvert øyeblikk så jeg ser ingen grunn til å tusle tilbake. Glem ikke at her er det gratis kjøp og salg....Glem ikke Båtmagasinets Bruktbørsen-svik!!!

 

Når det gjelder problemene med stabiliteten på siden er det bare å huske alltid å kopiere innleggene du skriver til utklippstavlen før du trykker på send. så mister man ikke noe  :smiley:

 

For meg som kun har ISDN er det mye verre at BM siden tar en halv evighet å laste... i alle fall de gangene jeg ikke bruker direktelinken men går via forsiden  :nonod:

Link to post
Share on other sites

Takk Baat-Guru og alle andre som har bidratt! :smiley:

 

Ja, snart 300 brukere og over 3000 innlegg på 3 måneder sier vel egentlig det meste om hva folk mener.

 

Kombinasjonen av forum og annonse-marked har jeg også stor tro på ettersom antallet brukere øker.

Skal vel mye til at BM også gjør rettrett i den saken...

 

Når det gjelder problemer med posting så fungerer det ihvertfall hos meg (IE 6.0) med tilbake-knappen.

 

men for all del, problemene skal løses snarest.

 

PS: jeg foreslår at vi flytter denne diskusjonen til "Veien videre" tråden.

Link to post
Share on other sites


Ingar: Tilbake til drevet... :lol:

I]


 

jepp, tilbake til drevet..

 

Jeg har overhodet ingen erfaring med overflatepropeller, og dette blir i så måte et spennende pilotprosjekt for mitt vedkommende. Iht til "expertene" jeg er i kontakt med her nede (En yacht klubb som driver med mye oppussing av "stygge" skrog, 20 fot og oppover til 60') vil det være nok med et vanlig gear med rundt 1:1,6 reduksjon.

 

Akkurat nå har jeg som sagt ikke noe bakgrunn for å uttale meg, så jeg stoler på det som blir sagt og ser hva som skjer.

 

Hvis jeg går for dette regner jeg med at saken er i box og båten på vannet igjen om en måneds tid, og kommer da tilbake til saken om hvordan det evt gikk.... :lol:

Link to post
Share on other sites

Egentlig litt feil tråd, men siden dere andre har postet her, gjør jeg det også:

 

Jeg håper ikke man ender opp på BM igjen. Stedet har dårlig brukergrensesnitt, er befengt med reklame tilfeldig sensur fra Due osv, men det jeg synes er verst er den TONEN man opererer med på det forumet. Det er nesten umulig å føre diskusjoner der uten å få så hatten passer.  Lite hyggelig.

 

Minner om en gang for mange år siden da jeg skulle legge til i Drøbak. Med en gang vi rundet moloåpningen med vår Saga 27 fikk vi se to båteiere som slo etter hverandre med båtshaker.

 

"Huff her vil ikke jeg være" tenkte jeg og kom meg ut av havna igjen så fort jeg kunne.  :lol:

 

Til Ingar:

 

Ser du har problemer med Perl. Har du vurdert å gå over til noe annet? Det finnes nå også en utgave av YaBB basert på php og mySQL. Jeg gjorde en prøveinstallasjon av den for en stund siden, og den så ut til å fungere greit etter litt "mekking" med installsjons scriptet.

 

Har bare gode erfaringer med php og mySQL.  :lol:  

Link to post
Share on other sites


Lasse: Egentlig litt feil tråd, men siden dere andre har postet her, gjør jeg det også:

 

Jeg håper ikke man ender opp på BM igjen. Stedet har dårlig brukergrensesnitt, er befengt med reklame tilfeldig sensur fra Due osv, men det jeg synes er verst er den TONEN man opererer med på det forumet. Det er nesten umulig å føre diskusjoner der uten å få så hatten passer.  Lite hyggelig.


Jeg er vel en av dem som har avsporet fra hva denne tråden egentlig handlet om. Er helt enig i det du skriver ovenfor, men håper likevel at det forumet kan hente seg inn igjen slik det var tidligere. Og det er ikke så lenge siden det var det beste forumet en kunne bruke. Dårlig grensesnitt, - ja vel, men det ligger utrolig mye kunnskap i basen der. Var tidligere en meget aktiv bruker av det forumet. Tør nesten ikke å si at da jeg søkte på "Trudelutt og Lars", fikk jeg 533 treff! Er det da rart at jeg ikke slik helt uten videre vil skyve forumet der helt ut i mørket?

 

"But, the baatplassen.no rules!"

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites


Lars H.: Tør nesten ikke å si at da jeg søkte på "Trudelutt og Lars", fikk jeg 533 treff!

 

Ta det med ro, Lars. Etter bare noen uker her på båtplassen har du signert 164 innlegg. Det tror jeg overgår de 533 i løpet av år(?).

 

Jeg har kuttet ut BM for godt. Det er klart de folk med spesiellt høy kompetanse savnes men det er et spørmål om tid. Tror disse timene fikk vi medlem nr 300. :lol:

Link to post
Share on other sites


Lars H.: Jeg er vel en av dem som har avsporet fra hva denne tråden egentlig handlet om.


 

jepp, pokker og, ødelegge min fine tråd på den måten..... :wink:

 

Men jeg er enig, brukergrensesnittet og tonen på det forumet er ikke særlig bra, tatt i betrakting at vi snart skriver 2003, og vanlige båtfolk burde ha bedre folkeskikk en som så. :rolleyes: Men databasen er jo formidabel, og det ville være synd om den gikk tapt.

 

Men, klarer vi og opprettholde miljøet her inne, vil det ikke gå fryktelig lang tid før man har tilsvarende kunnskap i basen her, mange ting blir tross alt tatt opp dobbelt og trippelt, og 72000 sider gir ikke et helt rett bilde. Ihvertfall ikke i det siste, da 70% er veldig lite nyttig stoff å søke etter....... :wink:

Link to post
Share on other sites

Reklame på båtplassen til BM, hvor er denne da ???. Så lenge jeg har surfet der har jeg aldri hatt reklame på min skjerm.

 

http://www.baat.aller.no/baatweb/webdisk.n...f/main?OpenView

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites


bmo: Reklame på båtplassen til BM, hvor er denne da ???. Så lenge jeg har surfet der har jeg aldri hatt reklame på min skjerm.

 

]http://www.baat.aller.no/baatweb/webdisk.n...penView[/i]

 

 

Jepp...dette er en direkte link som "kyndige" folk bruker. Går du inn via hovedsiden får du et digert reklamevindu til venstre og selve båtplassensiden blir vanskelig å lese med liten skjerm.

 

Som om ikke det var nok hadde BM lenge popup blant annet med lettkledde damer. Nå setter jeg forsåvidt pris på det, men jeg har forståelse for at ikke alle gjør det.

 

Due har forresten sagt at den linken du bruker vil bli fjernet og at det vil komme reklame også der. Poster du linken på båtplassen blir innlegget slettet. Det er viktig å tilfredsstille annonsørene!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...