Jump to content

Fjerne gulning i gelcoat

csvirus

Recommended Posts

Hei, jeg har en gh 14 som jeg tok i innbytte for en annen båt, den har blitt veldig gul i bunnen inni, spesielt på den ene siden, det kan se ut som om det er rustvann som har rent fra tanken mens båten har ligget på siden eller noe. Spørsmålet er hvordan jeg skal fjerne dette, har prøvd med saltsyre 30% både tynnet og ikke tynnet, det blir bittelitt bedre men langt ifra godt nok. Har også prøvd med Purple Power og aceton. Noen gode råd?

Fant ut at jeg ikke hadde latt saltsyren virke lenge nok, virker som om dette hang ganske så godt, har kanskje vært der i et par år, måtte bade hele området med saltsyre og la det virke minst 15min før det hadde noe som helst virkning, problem løst!

Så til neste problem hehe:

Foran på båten har forrige eier hatt på heftig mye selvklebende anti-skli belegg, dette så fælt ut så jeg tok varmepistolen og fjernet det, men mesteparten av limet hang igjen, hva for kjemikalier er best for og fjerne dette?

Fant ut at jeg ikke hadde latt saltsyren virke lenge nok, virker som om dette hang ganske så godt, har kanskje vært der i et par år, måtte bade hele området med saltsyre og la det virke minst 15min før det hadde noe som helst virkning, problem løst!

Så til neste problem hehe:

Foran på båten har forrige eier hatt på heftig mye selvklebende anti-skli belegg, dette så fælt ut så jeg tok varmepistolen og fjernet det, men mesteparten av limet hang igjen, hva for kjemikalier er best for og fjerne dette?

3M sitrusrens er helt konge på klister. Den bruker jeg mye, spessielt for å fjerne reklame fra biler og lignende.

Det finnes ogå en annen type spray som er helt super på slikt. Dette er en "tyggegummi" fjerner. Husker ikke hva den het, men funker veldig bra på klister av alle slag, den er faktisk også MEGET god til å rense båtstoler og skai/skinn.

Høne, øl og hornmusikk!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...