Jump to content

Tomgangsproblemer på kald mercruiser forgassermotor.


SeaRaymond

Recommended Posts

Hei

Du sier forgasserising i ene porten. Når problemene oppstår, kan det være i perioden når isen i forgasser smelter. Når

DVS. Turtall går opp og ned tilsynelatende uten forklaring? Kan forklaringen være at isingen påvirker turtall?

Hadde selv en bil med dette problem. gikk fint til å begynne med. Stoppet etter ett par minutters kjøring. Måtte vente ett minutt til isen smeltet og kunne starte opp igjen å kjøre videre.

I fuktig luft vil isingen være større enn i tørt vær.

Hilsen Smaapala

Link to post
Share on other sites

Dette er en teningslampe

Lampen trenger + - også fester du den røde klossen på pluggkabel til syl 1 , lampen sikter du

mot teningsmerket som er i framkant av motoren slik att du ser om teningen er stabil .

 

Okey, men tenningsmerket i forkant av motor? Nå er jeg ikke helt med....hva er det jeg skal lyse på, merket i blokka som svinghjulsmerkene skal stå over ett med, når en justere de induviduelle ventiler?

 

Hmmm... biltema, den der er kanskje ikke så dyr?

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Nei, jeg er slett ikke i mål med dette, startet nettopp opp etter 2 mnd i opplag før jeg nå somlet meg til "vinterkonserveringen" måtte kinne endel får å få den i gang, og når den først nå kom var det de samme gamle symtomer, bare at det nå tok veldig lang tid får å få den til å gå på tomgang ettersom jeg ikke hadde mulighet til å belaste motor slik at temperaturen kommer fortere opp, hadde også av motorlokket med utetemperatur på ett par plussgrader, det virker som om at problemet ligger i forgasser selv om jeg har plukket denne før uten å finne feil, før motor er så varm at den også lunker oppover på forgasser, driver forgasserspjeldet spesiellt på det ene (2 portet forgasser) å ise slik at spjeldet ikke regulerer, med ett kan en høre ett knepp da spjeldet løsner fra isen (riming) og den regulerer opp turtallet før turtallet igjen synker, og slik holder det på, tror det er en eller annen form for styring via motorcomputeren som regulerer dette uten at jeg helt skjønner hvordan, eller så er det slik at motorcomputeren regulerer på tenningen, men det har da lite med forgassersymtomene å gjøre... :puke:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...