power Svart 17.Juni.2008 Del på Facebook Svart 17.Juni.2008 (redigert) Dette er en teningslampe Lampen trenger + - også fester du den røde klossen på pluggkabel til syl 1 , lampen sikter du mot teningsmerket som er i framkant av motoren slik att du ser om teningen er stabil . Redigert 17.Juni.2008 av power (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Smaapala Svart 17.Juni.2008 Del på Facebook Svart 17.Juni.2008 Hei Du sier forgasserising i ene porten. Når problemene oppstår, kan det være i perioden når isen i forgasser smelter. Når DVS. Turtall går opp og ned tilsynelatende uten forklaring? Kan forklaringen være at isingen påvirker turtall? Hadde selv en bil med dette problem. gikk fint til å begynne med. Stoppet etter ett par minutters kjøring. Måtte vente ett minutt til isen smeltet og kunne starte opp igjen å kjøre videre. I fuktig luft vil isingen være større enn i tørt vær. Hilsen Smaapala Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SeaRaymond Svart 18.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 Dette er en teningslampe Lampen trenger + - også fester du den røde klossen på pluggkabel til syl 1 , lampen sikter du mot teningsmerket som er i framkant av motoren slik att du ser om teningen er stabil . Okey, men tenningsmerket i forkant av motor? Nå er jeg ikke helt med....hva er det jeg skal lyse på, merket i blokka som svinghjulsmerkene skal stå over ett med, når en justere de induviduelle ventiler? Hmmm... biltema, den der er kanskje ikke så dyr? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
power Svart 18.Juni.2008 Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 Ja det er merket i blokka som svinghjulsmerkene skal stå over ett med, når en justere de induviduelle ventiler som jeg mener. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Øyvind Kvammen Svart 3.November.2008 Del på Facebook Svart 3.November.2008 Fant du ut noe her SeaRaymond?! Sliter med samme problem selv! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SeaRaymond Svart 28.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.November.2008 Nei, jeg er slett ikke i mål med dette, startet nettopp opp etter 2 mnd i opplag før jeg nå somlet meg til "vinterkonserveringen" måtte kinne endel får å få den i gang, og når den først nå kom var det de samme gamle symtomer, bare at det nå tok veldig lang tid får å få den til å gå på tomgang ettersom jeg ikke hadde mulighet til å belaste motor slik at temperaturen kommer fortere opp, hadde også av motorlokket med utetemperatur på ett par plussgrader, det virker som om at problemet ligger i forgasser selv om jeg har plukket denne før uten å finne feil, før motor er så varm at den også lunker oppover på forgasser, driver forgasserspjeldet spesiellt på det ene (2 portet forgasser) å ise slik at spjeldet ikke regulerer, med ett kan en høre ett knepp da spjeldet løsner fra isen (riming) og den regulerer opp turtallet før turtallet igjen synker, og slik holder det på, tror det er en eller annen form for styring via motorcomputeren som regulerer dette uten at jeg helt skjønner hvordan, eller så er det slik at motorcomputeren regulerer på tenningen, men det har da lite med forgassersymtomene å gjøre... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.