Jump to content

Vask av båt (plast)

6921

Recommended Posts

:seeya::seeya:

Hei

Har en Nordstar 28 og har ikke vasket den på en stund (desverre). Når solen endelig har stått opp, og våren er på glid har jeg oppdaget at det er en del svarte renner på båten. Dette skyldes, tror jeg sur nedbør. Er det noen som har noen gode tips til vask av dette problemet?

Etter vask og polering er de sorte stripene borte. Men så kommer regnet og de sorte stripene trer frem igjen. Her finnes lurium du kan bruke som fjerner disse stripene. Men først- vask og polering......

For fjerning av svarte striper i løpet av sesongen er "Black Strek Remover" fra Watskibutikkene helt utrolig. Spray på, tørk av (eller skyll bort med vann), og stripene er borte uten å ta voksen. Anbefales!

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Til båtvasken om våren, spanderer jeg ikke på meg dyre produkter fra Jotun, Hempel osv. så lenge som et vanlig et husholdningsprodukt som Zalo er dobbelt så effektivt og til en brøkdel av prisen. En dråpe er nok . . . . En flaske holder 10 - 15 år!

Lars H.

Edited by Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Black Strek Remover fra Starbrite (kjøpt på Maritim) har fungert greit for oss - gjennom sesongen. Men på denne tiden av året må selsavgt Båten vaskes grundig og poleres først.

Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. :cheers: