6921 Startet 11.April.2008 Link til dette innlegget Startet 11.April.2008 Hei Har en Nordstar 28 og har ikke vasket den på en stund (desverre). Når solen endelig har stått opp, og våren er på glid har jeg oppdaget at det er en del svarte renner på båten. Dette skyldes, tror jeg sur nedbør. Er det noen som har noen gode tips til vask av dette problemet? Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 11.April.2008 Link til dette innlegget Svart 11.April.2008 Etter vask og polering er de sorte stripene borte. Men så kommer regnet og de sorte stripene trer frem igjen. Her finnes lurium du kan bruke som fjerner disse stripene. Men først- vask og polering...... Sitér dette innlegget Link to post
seilofil Svart 11.April.2008 Link til dette innlegget Svart 11.April.2008 Hei. Har forsøkt forskjellig lurum, men er kommet til at Jotun "Båtvask" tar det meste. Koster ca. 100,- for en liter. Holder til 2-3 vasker på en 36-foter. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.April.2008 Link til dette innlegget Svart 11.April.2008 For fjerning av svarte striper i løpet av sesongen er "Black Strek Remover" fra Watskibutikkene helt utrolig. Spray på, tørk av (eller skyll bort med vann), og stripene er borte uten å ta voksen. Anbefales! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
edo Svart 11.April.2008 Link til dette innlegget Svart 11.April.2008 enig med seilofil, jotun båtvaske er det beste jeg har prøvd Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
Lars H. Svart 11.April.2008 Link til dette innlegget Svart 11.April.2008 (redigert) Til båtvasken om våren, spanderer jeg ikke på meg dyre produkter fra Jotun, Hempel osv. så lenge som et vanlig et husholdningsprodukt som Zalo er dobbelt så effektivt og til en brøkdel av prisen. En dråpe er nok . . . . En flaske holder 10 - 15 år! Lars H. Redigert 11.April.2008 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Øya Svart 12.April.2008 Link til dette innlegget Svart 12.April.2008 Black Strek Remover fra Starbrite (kjøpt på Maritim) har fungert greit for oss - gjennom sesongen. Men på denne tiden av året må selsavgt Båten vaskes grundig og poleres først. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.