Jump to content

Male glassfiberbåten, men med hva?

timon90

Recommended Posts

Har bestemt meg for a det blir hvit Bengalack fra Byggmakker(Mutter'n jobber der og får % :lol: ) Regner med 3-4 strøk. Det får holde. Enkelt og greit. Har også sett på et fint blått teppe jeg skal legge i båten. Må vel være en fordel at teppet IKKE har gummi under, da jeg har erfart at den gjerne tørker og smuldrer opp. Også blir det kanskje belegg med teak/skipsgulv look på veggene forran :smiley: Puter trekt i skai, og sidepaneler av 6mm. kryssfinér trekt i skai. Detta blir nok bra :cool:

...BT Topcoat lages av Star malingsfabrikk, og er som andre har nevnt ikke en Topcoat bestående av gelcoat og voks, men er sammenlignbar med Jordans Hardtop.

...Jeg sprøyter i disse dager en speedbåt med BT-produktene.

Meget interessant, Honduras! :o) Får vi dele i dine erfaringer med det når du er ferdig?

Vurderer det samme, når overbygget på mitt prosjekt skal males (...i juni en gang) - MEN hvordan blander du den rette fargen? Hvis jeg missforsto rett så finnes denne BT Toppcoat kun i ren HVIT?

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Walter, jeg bruker BT Topcoat, som ikke er en topcoat, men en Hardtop.... :crazy:

BTs Gelcoat, som kan blandes med voks for å få en tradisjonell topcoat, skal jeg ikke sprøyte. Denne finnes som du sier kun i hvit.

BT Topcoat produktet finnes som andre skriver i en del farger, og jeg sprøyter rød, med hvite "Daytona-striper" på dekket.

Jallis, når du skal tynne ut BT grunning/Topcoat må du bruke tynneren BT selger til dette formålet. Mener det er Xylitol eller hvordan dette nå staves. Tror neppe du kan tynne den med hverken Aceton eller lynol.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...