Jump to content

Quicksilver 230

pinnebaat

Recommended Posts

Hei.

Ligg ein Quicksilver 230 m 4 hk Tohatsu til sals på Finn.

Har de erfaring med denne båten. Årsmodell er 1998, båt og motor brukt i 10 timar...

Prisforlangande er kr 5500,- .

Er dette båten stor nok som lettbåt til to voksne personar?? Skal ikkje brukast til "lange" utflukter.

Ynskjer i utgangspunktet å ikkje ha ein altfor stor båt, slik eg kan legge han på fordekket under seilas (seilbåt).

Har ikkje så mykje erfaring med gummibåtar - så kom gjerne med tips.

her er jeg helt uenig. en lettbåt skal være lett. Mao. vile jeg heller satsa på en 230 cm båt enn en 300 cm. Jeg har mellomtingen, nemlig 240 cm. Lett og fin, men ikke skjemmende stor og tung. Jeg kunne godt tenkt meg større jolle, men ikke tyngre jolle..

Dessuten er Quicksilver bra på pris, og gir masse båt for pengene...

Suzuki

No boat needed..

Hei.

Ligg ein Quicksilver 230 m 4 hk Tohatsu til sals på Finn.

Har de erfaring med denne båten. Årsmodell er 1998, båt og motor brukt i 10 timar...

Prisforlangande er kr 5500,- .

Er dette båten stor nok som lettbåt til to voksne personar?? Skal ikkje brukast til "lange" utflukter.

Ynskjer i utgangspunktet å ikkje ha ein altfor stor båt, slik eg kan legge han på fordekket under seilas (seilbåt).

Har ikkje så mykje erfaring med gummibåtar - så kom gjerne med tips.

Hei.

Vi er to voksne m/ en hund og har en Quicksilver 230 samt 4 hk Tohatsu.

Det er ikke god plass men vi har hatt mange fine oppdagelsesturer/ småturer med den og fort går det ikke med to(tre) ombord.

Men med en person planer den og da går det rimelig raskt unna.

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Du må definere ditt behov, og hva du vil legge vekt på. Min erfaring er imidlertid at voksne ønsker f.eks. å komme hurtig fra uthavna til nærmeste butikk, eller rundt i området hvor "moderskipet" ligger. En blir lei av å putre rundt med en 4 hk som en hadde da ungene var så små at det var farlig å slippe dem ut med noe større.

Synes du det er viktigere med en liten og lettere jolle, så ville jeg kjøpt Quicksilveren du har sett på. Tror forresten ikke vektforskjellen er så veldig stor. Gummijollene er forholdsvis lette farkoster.

Hei.

Takk for svar så langt.

Har sett litt på nettet etter opplysninger. Har funne at båten er oppgitt med to forskjellige vekter. På norsk side stod vekta til 25 kg, på ei tysk side stod vekta oppgitt til 32 kilo... Kan dere som har denne båttypa gje eit tips om kva som er riktig vekt??

Skulle sikkert gjerne hatt ein større båt, men det er veldig greitt å ha ein liten som er lett å stue vekk innbiller eg meg. Spesiellt når ein går utaskjærs med litt vind og bølger er dette greitt.

Ser at lastevekta er oppgjeve til 350 kilo. Innbiller meg då, dersom krisa er ute, at båten vil kunne fungere som livflåte/ flytehjelp for 3/4 personar?? Det vil nok bli trangt om plassen, men truleg betre enn å ligge i sjøen...  :cheers:

Maritim katalogen :

Er du sikker på at det er med motor :smiley:

Oppfattet det først slik jeg også, da jeg leste det, men ble så i tvil om det ikke bare er max motorstørrelse på dem som er oppgitt, og at pakkeløsningene det er referert til, er noe annet, som ikke er oppgitt med pris her.

Pakke med ny båt + ny motor for under 7000,- er da urealistisk billig, eller  :cool: ??

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...