pinnebaat Startet 9.Mars.2004 Link til dette innlegget Startet 9.Mars.2004 Hei. Ligg ein Quicksilver 230 m 4 hk Tohatsu til sals på Finn. Har de erfaring med denne båten. Årsmodell er 1998, båt og motor brukt i 10 timar... Prisforlangande er kr 5500,- . Er dette båten stor nok som lettbåt til to voksne personar?? Skal ikkje brukast til "lange" utflukter. Ynskjer i utgangspunktet å ikkje ha ein altfor stor båt, slik eg kan legge han på fordekket under seilas (seilbåt). Har ikkje så mykje erfaring med gummibåtar - så kom gjerne med tips. Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 9.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2004 For to voksne synes jeg du bør opp i 3 meter, og større motor for å kunne komme litt fortere avgårdel. Men nøyer du deg med noe trangere plass, og sakte fart, så gjør den vel nytten. Prisen er kanskje ikke så gal dersom opplysningene du gir er riktige. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 9.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2004 her er jeg helt uenig. en lettbåt skal være lett. Mao. vile jeg heller satsa på en 230 cm båt enn en 300 cm. Jeg har mellomtingen, nemlig 240 cm. Lett og fin, men ikke skjemmende stor og tung. Jeg kunne godt tenkt meg større jolle, men ikke tyngre jolle.. Dessuten er Quicksilver bra på pris, og gir masse båt for pengene... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Quantum Svart 9.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2004 Hei. Ligg ein Quicksilver 230 m 4 hk Tohatsu til sals på Finn. Har de erfaring med denne båten. Årsmodell er 1998, båt og motor brukt i 10 timar... Prisforlangande er kr 5500,- . Er dette båten stor nok som lettbåt til to voksne personar?? Skal ikkje brukast til "lange" utflukter. Ynskjer i utgangspunktet å ikkje ha ein altfor stor båt, slik eg kan legge han på fordekket under seilas (seilbåt). Har ikkje så mykje erfaring med gummibåtar - så kom gjerne med tips. Hei. Vi er to voksne m/ en hund og har en Quicksilver 230 samt 4 hk Tohatsu. Det er ikke god plass men vi har hatt mange fine oppdagelsesturer/ småturer med den og fort går det ikke med to(tre) ombord. Men med en person planer den og da går det rimelig raskt unna. Sitér dette innlegget Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500 Vårt prosjekt: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046 Hjemmeside: www.GudrunogTrond.com Link to post
jada Svart 9.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2004 Du må definere ditt behov, og hva du vil legge vekt på. Min erfaring er imidlertid at voksne ønsker f.eks. å komme hurtig fra uthavna til nærmeste butikk, eller rundt i området hvor "moderskipet" ligger. En blir lei av å putre rundt med en 4 hk som en hadde da ungene var så små at det var farlig å slippe dem ut med noe større. Synes du det er viktigere med en liten og lettere jolle, så ville jeg kjøpt Quicksilveren du har sett på. Tror forresten ikke vektforskjellen er så veldig stor. Gummijollene er forholdsvis lette farkoster. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 9.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2004 Min Arimar 240 veier 19 kg. Min YAM 300 veier 50 kg. Sikkert noe lettere med airdeck, mener det er omlag 36-38. MAO vesentlig mer enn den lette ARIMAR jolla Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Geir_M. Svart 9.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2004 Jeg/vi har selv en quicksilver 230 fra 99 og det er ikke noe å utsette på selve båten, men med to voksne ombord er det trangt... Prisen synes jeg høres meget fornuftig ut. Sitér dette innlegget Link to post
pinnebaat Svart 9.Mars.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2004 Hei. Takk for svar så langt. Har sett litt på nettet etter opplysninger. Har funne at båten er oppgitt med to forskjellige vekter. På norsk side stod vekta til 25 kg, på ei tysk side stod vekta oppgitt til 32 kilo... Kan dere som har denne båttypa gje eit tips om kva som er riktig vekt?? Skulle sikkert gjerne hatt ein større båt, men det er veldig greitt å ha ein liten som er lett å stue vekk innbiller eg meg. Spesiellt når ein går utaskjærs med litt vind og bølger er dette greitt. Ser at lastevekta er oppgjeve til 350 kilo. Innbiller meg då, dersom krisa er ute, at båten vil kunne fungere som livflåte/ flytehjelp for 3/4 personar?? Det vil nok bli trangt om plassen, men truleg betre enn å ligge i sjøen... Sitér dette innlegget Link to post
Geir_M. Svart 9.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2004 Begge er sansynligvis riktige. Regner med at den som er oppgitt til 32 kg. har finerdørk, mens den som er oppgitt til 25 kg. har oppblåsbar dørk. Sitér dette innlegget Link to post
pinnebaat Svart 9.Mars.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2004 Veit ikkje kva dørk den båten som ligg for sal har. Men er det verdt 7 kg ekstra med finerdørk? Ønsker i utgangspunktet ein lettast mogleg båt, men stiv dørk har vel sine positive sider. Spørsmålet er om det er verdt det når vekta aukar så mykje?? Sitér dette innlegget Link to post
Geir_M. Svart 9.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2004 Quicksilver 230 ble levert med oppblåsbar dørk i år 2000, så det er vel sansynlig at det er finerdørk i den du har i kikkerten... Sitér dette innlegget Link to post
pinnebaat Svart 11.Mars.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2004 Hei. Båten vart naturlegvis seld rett framfor nasa på meg..LIKER DET IKKJE, MEN.... Såg på ein båt som var 45 kilo tung i dag - blir for tungt... Bør nok fine ein båt som er under 30 kilo. Sitér dette innlegget Link to post
Geir_M. Svart 12.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2004 Fikk katalogen fra Maritime i Arendal i dag og de selger en type gummibåter som heter FourSeasons. Kjenner ikke til denne typen, men i allefall får du en FourSeasons 230 med 4/5 hk Mariner for ca. kr. 7000.- evt. frakt kommer i tillegg. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 12.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2004 Maritim katalogen : Er du sikker på at det er med motor Oppfattet det først slik jeg også, da jeg leste det, men ble så i tvil om det ikke bare er max motorstørrelse på dem som er oppgitt, og at pakkeløsningene det er referert til, er noe annet, som ikke er oppgitt med pris her. Pakke med ny båt + ny motor for under 7000,- er da urealistisk billig, eller ?? Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
pinnebaat Svart 12.Mars.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2004 Dersom denne prisen er riktig, kjøper eg usett!!! Skal sjekke i løpet av dagen. Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 12.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2004 Prisene som er oppgitt i Maritim-katalogen er nok kun jolla. Det som står ved siden av om pakkeløsning med jolle + Marinermotor, er nok noe du må få oppgitt pris på ved forespørsel. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.