Jump to content

Volvo Penta reservedeler

tangomike

Recommended Posts

Hei,

Er det noen som har erfaringer med å handle fra svenske www.marinepartseurope.com? Jeg ser at mange reservedeler til Volvo Penta m.m. ligger på under halv pris i forhold til norske forhandlere, og det frister igrunn ikke å betale så til de grader overpris.

Prøvde å registrere meg, men Norge var ikke et valg i listen over land? Leverer de ikke til oss? Noen som har handlet herifra?

Jeg har osse kigget på den net butik, mener de leverer worldwide, de sender da vist til Grønland. Men De er lidt dyrere end fra usa (marinepartsexpress), til gengæld er fragten måske lidt billigere. Det er nemt og vælge sine dele, klikke på tegningen og ikke noget med og sidde og rode med en masse numre.

Heisann.

Nå har jeg forsøkt å bestille noen varer, så får vi se hvordan det går. Problemet er at Norge ikke er et valg i listen når man registrerer seg eller bestiller, men da jeg ringte dem ba de meg velge Sverige og bare skrive Norge etter bynavnet. Litt spent hvordan dette går gjennom tollen och tullen et.c., men krysser fingrene.

Nettsidene er kjempebra, med virkelig bra exploded views på alle deler av motoren. Sannsynligvis akkurat samme som jeg har sett hos lokale forhandlere, men til halve prisen.

Post gjerne erfaringer dersom noen har handlet her før.

tango

Har selv brukt www.marinepartseurope.com som verktøy til å finne part nummer til deler. Når det gjelder priser har de så langt vært det samme som hos lokal Volvo forhandler...

SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

Hei Bjørn,

Takk for svar - har du tips til rimelige, norske forhandlere? Prisene jeg sjekker lå godt over dobbelt i forhold til Sverige, sogar inklusiv frakt og det hele. Finnes noen god nettbutikk her til lands? Jeg føler jeg blir flådd og rundtlurt hos de lokale forhandlerne. Det jeg i hovedsak har sjekket er deler til eldre modeller av VP, mulig dette gjør deler av utslaget? Likvel burde ikke differansen være så enorm.